На їхній захист уже розробили 3 спеціальні законопроекти. Впроваджується близько 25 нових понять, таких як електронний договір, адресат, електронна комерція. Пропонується, зокрема, посилити кримінальну відповідальність інтернет-продавців.

”За моделі були взяті європейські зразки, як раз законодавства в цьому плані, які є сучасними, які є такими, що сприяють розвитку всіх форм електронної комерції, закладають основи для використання електронних підписів , електронних контрактів”, - каже народний депутат України Юрій Полунєєв.

Юридично покупка через інтернет нічим не відрізняється від магазинної. Тому і охоронятися може традиційним законом про захист прав споживачів. - кажуть фахівці.

”Передбачається той об'єм інформації про яку він має повідомити споживачу, тобто, повідомити про своє найменування, про місце своєї реєстрації. Це робиться для того, щоб споживач міг захистити свої права і встановлюється відповідальність за не надання відповідної інформації споживачу у вигляді штрафу, розмір якого може сягати 30% вартості відповідної партії продукції”, - каже юрист Роман Блажко.

Через інтернет неможливо оцінити якість покупки, а браковану - важко повернути. Відтак, експерти радять спочатку оглянути товар у звичайному магазині, обирати перевірений портал, і вимагати у кур'єра товарний чек і гарантійний талон.

”Хто не рискує ,той не п'є шампанського - так і я. Ну, не знаю, я не боюся, якщо мені не сподобається якість в деяких магазинах можна їх повернути назад, і я навіть не дуже хвилююсь - вони не надто дорого коштують, щоб там перейматися через це надто сильно”, - каже Inetrnet-покупець Дарина Сидоренко.

Постійні інтернет-покупці зауважують - у світовій мережі все дешевше, а на закордонних сайтах можна взагалі знайти ексклюзивні речі. Втім з іншого боку тут українського користувача чекає складна процедура, що потребує гарного знання англійської, вміння користуватися електронною системою оплати та орієнтуватися у митному законодавстві.

Адже при відправці державною поштою товари вартістю до 200 євро не обкладаються митом. А от світові кур’єрські доставки коштують грошей.

“Останнім часом все намагаюся там купляти. Виключення становлять товари, які мені потрібні негайно. Іноді буває, що товар губиться на пошті. За всіма правилами відповідальність несе відправник до того моменту, коли я його отримаю. Відповідно. Коли я не отримую товар, то він повинен мені компенсувати мої витрати”, - каже Inetrnet-покупець Олексій Багнюк.

Відтак, Інтернет-магазини поступово витісняють з ринку традиційні шоу-руми. Гальмує процес - не зручна платіжна система.

”Якщо в США це робиться за три кліки - 1,2,3 - все, ти клікнув, ти заплатив,ти знаєш, що ти довірив свої гроші цій системі. У нас наразі потрібно висилати коди ,телефони і таке інше . Тому люди бояться, Вікторія Бондар коли дуже багато потрібно зробити дій”, - каже PR-менеджер "поКУПОН".

Втім, попри все, щодня відкриваються нові, а головне - вузькопрофільні Інтернет-магазини. Відтак, варто очікувати, що в Україні скоро з'являться "мережеві гіпермаркети", а збільшення об'ємів продаж дозволить значно знизити вартість товарів.