Проте 95% доріг в Україні зношені, а по деяких трасах міжнародного значення можна проїхати тільки на першій передачі. Так працює влада.

Читайте также: Рейдерство в Україні: як побороти криваву хвилю битви за врожай

Згідно з нещодавніми змінами до законодавства, з 2018 року Державтодор відповідає лише за 46 з 420 тисяч кілометрів доріг. Решту, а це дороги місцевого значення, передано на баланс місцевих бюджетів.

Середня швидкість виконання дорожніх робіт за останні два роки – 2000 кілометрів на рік. Це означає, що формула Гройсмана щодо відновлення усіх доріг України за п'ять років, спрацює тільки в тому випадку, якщо його прем'єрство розтягнеться ще на 22 роки.

Дорожнє полотно буде зношуватися швидше, аніж триватиме ремонт. Тому якщо не змінити підхід до відновлення – процес ремонту українських доріг стане нескінченним.

Гройсман
Для реалізації "формули Гройсмана" щодо доріг його уряд має бути при владі ще 22 роки

У середньому асфальтове покриття в Україні служить три роки. Це означає, що на той момент, коли урядовий план з оновлення буде виконано, 90% доріг знов будуть в абсолютно аварійному стані. Згідно з рейтингом Всесвітнього економічного форуму, топ-5 найкраще асфальтованих держав – це Об'єднані Арабські Емірати, Сінгапур, Гонконг, Нідерланди та Японія.

Вам цікаво знати, яке місце за станом доріг посідає Україна? Ніякого. У цьому рейтингу нашої країни просто немає. Україну треба шукати в антирейтингу, поруч із Конго, Мадагаскаром і Парагваєм. Іншими словами, без перебільшення – згідно даних світових досліджень, в Україні найгірші дороги в світі.

Сьогодні прем’єр та президент активно піаряться на темі ремонту доріг, проте витрачають на реальне відновлення вдвічі менше за Азарова. Що за обох урядів лишилось незмінним, так це незадовільна якість ремонту. Перевірка стану доріг у 2016 році показала: 80% ремонтних робіт були проведені неякісно. Деформація покриття, тріщини, просідання.

Секрет якості європейських доріг полягає в укладці. Під основний шар асфальту кладуть ще один – дренажний підтримуючий, цементують його і тільки потім кладуть асфальт. Так звані цементобетонні дороги в ЄС – це 70% від загальної кількості. Експерти наголошують, що подібні дороги в Україні можна буде експлуатувати 15-20 років без ремонту взагалі. Заважає одне – корупція.

Дорога
Це – не найкраща дорога у Об'єднаних Арабських Еміратах

Сьогодні в Україні при виконанні ремонтних робіт на дорогах під асфальтний шар також кладуть підтримуючий. Тільки його об'єми на папері та в реальності відрізняються у кілька разів Бюджетні кошти замість того, аби бути використаними на побудову якісних доріг, з року в рік перетікають до кишень чиновників.

Так Службою безпеки України було порушено справу за розкрадання 224 мільярдів гривень чиновниками "Укравтодору", через що було проведено масштабні обшуки в 15 областях. З такими обсягами розкрадань Україна ще не скоро дочекається якісних доріг.

Скільки ж насправді коштує українська дорога? Цю інформацію ви не знайдете у відкритих джерелах, адже чиновники автодору захищають її наче державну таємницю.

Дорога
А це – не найгірша дорога України

Якщо узагальнити цифри з різних областей, можна сказати що вартість ямкового ремонту одного кілометра української дороги коштує 4-5 мільйонів гривень. Вартість капітального ремонту, який співставний з будівництвом нової дороги, набагато більша. Сьогодні це 150 мільйонів гривень за один кілометр.

Ці цифри відповідають світовим показникам. У деяких європейських країнах витрати навіть більші. Проте різниця полягає в тому, що в Європі за ці кошти громадяни отримують якісну дорогу на декілька десятиліть, а в Україні – всього на кілька років.

Проте чималі витрати на будівництво та ремонт – ще не запорука якісної дороги. Потрібний адекватний підхід до вирішення цієї задачі, з чим в українських чиновників явні проблеми.

Читайте также: Колективна кібербезпека: п'ять небанальних порад, як протидіяти шахраям і кіберзлочинцям

Наприклад, дороги шейхів в Еміратах, які посідають перше місце рейтингу доріг світу, створені з матеріалу, який витримує високі температури, проте псується при мінусі. Дослідження показали, що для їхньої кліматичної зони найбільше підходить саме такий матеріал.

Судячи з усього, дослідження чиновників "Укравтодору" показують, що для нашої країни найкраще підходить такий матеріал, на якому вони можуть якомога більше заробити.

Повертаючись до Еміратів, треба зауважити, що ця країна тримає пальму першості з якості доріг, не дивлячись на постійне збільшення навантаження на дорожнє покриття. Адже Емірати – одночасно лідер зі швидкості зростання кількості особистого транспорту громадян.

Дороги
Погані дороги – причина велетенської кількості ДТП

Проте в українських доріг є і інша ціна. Та, яку сплачують українці своїм життям та здоров'ям. За перше півріччя цього року сталося понад 57 тисяч дорожньо-транспортних пригод. І фактор якості доріг, освітлення та іншого відіграє свою роль в цій статистиці.