Так само ясно, що гроші на міжнародну допомогу скорочуватимуться. Пропозицію Трампа до бюджета на наступний рік про 52 мільярди росту витрат на оборону якось покривати потрібно. А в федеральному бюджеті всього тих напрямків фінансування 5-6 (медицина, оборона, федеральний уряд і міжнародна допомога). Ясно, що міжнародна допомога буде першою жертвою.

Буде – не означає, що грошей немає вже зараз. Це значить, що за них потрібно буде змагатися в серйозній конкуренції з країнами, з якими у США значно тісніші і системніші відносини. І навряд чи, борючись за ці кошти, можна буде пропетляти з темниками про "а то Путін нападе".

А гроші ці потрібні. Якщо добре подумати, усе, що наша недолуга влада може продемонструвати як "жити по-новому", за великим рахунком, зроблене за гроші з програм міжнародної допомоги. Інших немає. Ну, поки красти і вугіллям з ОРДЛО торгувати не відучилися.

І якщо, ухвалюючи закони і розвалюючи навіть те невелике позитивне, що створено за 3 роки, українська влада думає – "а, пофіг, у них все одно грошей немає, а з цієї допомоги тільки крикуни з громадського сектора і живуть," – то вона дуже серйозно помиляється.

За НАЗК можуть піти і інші відомства. І припинення американської допомоги, звичайно, не означатиме, що інші нічого не даватимуть. Але тенденція буде очевидна, тим більше, якщо давати привід іноземним урядам заявляти, що ми скорочуємось з допомогою не тому, що грошей немає, а тому, що ви не вмієте ними розпоряджатися.

Якщо до нашої влади не дійде, то будуть і інші важелі – кредити. І там теж не пропетляєш на брехні, що, мовляв, це через блокадників. Та зрештою, яка різниця, як це пояснювати, якщо виявиться, що грошей немає, а апетити красти і бажання переобиратися є.

Звичайно, можна і послати усіх цих "західників", які розплодили тут антикорупцію і лізуть зі своїми порадами і грошима. Можна. Янукович так уже робив.

Читайте також: Активісти з'ясували, чому насправді не працює сайт НАЗК