Кажуть, нинішній ринок медпрепаратів сягає понад 14 тисяч 700 найменувань, чверть з яких - продають без рецепту. А це - не лише порушує правила добросовісної конкуренції, а й пропагує самолікування.

“Абсолютно безпринципно, безсовісно рекламуються ліки від простатиту до онкологічних захворювань. Це абсурд, ясно, що тут треба якось відрізняти, якось треба думати і так дальше. Але при слові - якось треба виникає ступор - простіше заборонити”, - каже голова Всеукраїнської ради захисту прав пацієнтів Віктор Сердюк.

Разом з тим, в такому випадку лікарі просуватимуть препарати призначаючи їх пацієнту не лише виходячи з лікувальних властивостей. Адже виробники в будь-якому разі шукатимуть спосіб просування власного товару. Відтак, побоюються, що лікарняні кабінети перетворяться у своєрідні пункти збуту медпрепаратів.

“Пацієнт стає повністю залежним від лікаря, він позбавляється вибору самостійно прийняти рішення про те, чи він хоче випити анальгін, чи він хоче випити цитрамон, чи він просто хоче чаю міцного – у пацієнта не буде вибору, тому що він не буде мати доступу до інформації”, - каже юрист фармацевтичної фірми Мар’яна Марчук.

Заборона матиме і економічні наслідки - в першу чергу це збитки телеканалів, радіостанцій та інших ЗМІ. За обсягом - ліки входять до рекламної топ-трійки. За словами експертів, до вирішення проблеми варто підходити не так кардинально.

“Телеканали та радіостанції - це соціально відповідальний бізнес, отримують офіційні дозволи, мало того - підписують офіційні договори з рекламодавцями лікарських препаратів і зараз вирішення абсолютно іншої проблеми поставить їх в абсолютно неправильне положення, забере велику частину грошей”, - каже виконавчий директор Індустріального телевізійного комітету Катерина Котенко.

Покласти край суперечкам обіцяють у парламенті. Скоріш за все, рекламу таки залишать. Але обмежать.

“Обов’язково в рекламі повинна бути плашка, що самолікування шкодить здоров’ю споживачу. Вона повинна займати не менше 15% обсягу реклами”, - каже голова підкомітету ВР з питань реклами Олена Кондратюк.

Тим часом, представники рекламного ринку вже зараз готові вести переговори з фармацевтами. Кажуть, для цього навіть пропишуть правила добросовісного розміщення продукції в ефірі - це стосуватиметься контролю рекламних текстів та часу їх виходу.