Гроші за примусову евакуацію у Києві йдуть на рахунки компанії "Вейп Естейр". У неї немає власних евакуаторів, але є тимчасова угода із держпідприємством МВС.

Читайте також: Захмарні ціни: як виглядає депутатський елітний дитсадок в закритій зоні

Кожен рахунок від фірми – це, фактично, купюра на 1,5 тисячі гривень. За пів року фірма-пустишка зібрала близько чотирьох тисячі таких купюр. Тобто за шість місяців – майже шість мільйонів гривень. Тимчасова угода мала діяти всього два місяці, але діє вже пів року. І от у серпні мало все змінитися. Нарешті перевізника мали обрати не через кулуарні домовленості, а на конкурсі.

Наші журналісти пішли на цей конкурс у київську філію держпідприємства МВС не просто так, а із дозволу від їхнього центрального офісу. Однак у день конкурсу у київській філії просто не відчинили ворота, а конкурсантів не було. А чому? Відповідь проста: ДП МВС вже кілька разів так старанно проводило "чесний" конкурс, що оголошення про нього розміщувало лише у газеті "Голос України". Це надійний спосіб зробити так, аби про конкурс ніхто не дізнався.


Дрібні оголошення в "Голосі України"

Директор "Інформ-ресурсів" заборонив працівникам давати інтерв'ю журналістам. Але телефоном у держпідприємстві зазначили, що "Вейп Естейр" безальтернативний варіант. Або вони, або колапс на дорогах Києва.


Оголошення про конкурс

Зараз єдиний вихід – взяти і зупинити евакуацію. Проводити конкурс через ProZorro, ще десь, то я на 90% впевнений, що ми не найдемо та не забезпечимо цю евакуацію належним чином. В Києві на евакуатори – монополія,
– заявив начальник юридичного відділу ДП МВС Сергій Павленко.

До прикладу, машину після приїзду поліції забирає евакуатор компанії "Експрес-Т". Між "Вейп Естейр" та ТОВ "Експрес-Т" є ще один посередник. Прокладка "Вейп Естейр" в усій цій схемі виконує лише почесну функцію збирання грошей з автовласників за завищеними цінами, бо навіть виклик перевізникам приходить не від "Вейп Естейр", а від держпідприємства МВС. Обов'язки "Вейп Естейр" мають бути прописані в угоді з держпідприємством, от тільки угоду нікому не показують.


Евакуатор компанії "Експрес-Т"

За нашими даними за сім місяців збирання грошей із столичних автомобілістів маріупольська фірма отримала майже сім мільйонів гривень, з них три мільйони віддали за евакуацію справжнім столичним перевізникам.


Отримані гроші фірми-прокладки

А от ще чотири мільйони пішли від збирача евакуаційної каси "Вейп Естейр" на десяток інших маріупольських ТОВок з ознаками фіктивності. Три з них – це фактично клони "Вейп Естейр", бо засновані його колишніми власниками.


Чотири мільйони гривень пішли на десяток інших сторонніх фірм

Усе вказує на те, що власники вони лише номінальні.

Детальніше про власників фірми – дивіться у програмі "Наші гроші з Денисом Бігусом".