Отже, арсенал маркувань, якими виробники розраховують "купити" довіру споживача, поповнився ще одним знаком. Ідею проекту першими взялися реалізувати підприємства “Укоопспілки”, що працюють переважно в сільській місцевості.

“Це для нашого покупця, який прийшов в магазин і побачив. Це натуральне, тут немає добавок, шкідливих для здоров’я. Якщо це молоко, то це молоко, а не пальмова олія. Якщо це м’ясо, то це м’ясо”, - каже голова правління “Укоопспілки” Владислав Гончаренко.

Натомість самі споживачі досить скептично ставлять до різного роду маркувань. Синя наліпка, жовта чи червона, про що би вони не мали, за задумом виробника, свідчити для покупця, головним критерієм однаково залишиться ціна.

При виборі продуктів харчування покупці орієнтуються на можливості своїх гаманців.

“Всі жінки мого віку, пенсіонери напевно перш за все, звертають увагу на ціни і, звичайно, ж на якість”, - каже мешканка Києва Тамара.

“Спочатку дивлюсь на ціну, потім на термін придатності, ну а далі вже на марку, яку більш за все споживаю”, - розповів мешканець Києва Андрій.

“Потрібно брати з собою лупу, окуляри, і розглядати. А що толку, все одно можна написати все, що завгодно”, - каже мешканка Києва Олександра.

Найпоширенішим маркування на продуктах на сьогодні залишається знак “без ГМО”. Проте наявність цього напису далеко не гарантує відсутність у продукті генетично-модифікованих організмів, а лише означає, що генномодифікату там менше 0,9%. Ставити маркування про наявність чи відсутність ГМО зобов'язує закон “Про безпечність та якість харчових продуктів”, ухвалений у 2009 році. Відтак виробників змусили позначати їхні продукти цим маркером.

“Виробник, керуючись буквою закону, вимушений наносити оцю позначку “без ГМО”. При цьому, дійсно нівелюючи значення цього поняття в принципі для споживача. Тобто, споживач тоді втрачає довіру, що кругом на всьому наліплене “без ГМО”. І при цьому, скажіть мені, хоч хтось бачив у супермаркеті один продукт, де було б написано “з ГМО””, - каже експерт з питань якості та безпечності продукції УКАБ Олександр Вержиховський.

Такий парадокс взялися виправляти чиновники. Держспоживінспекція спільно з урядом розробили законопроект про новий порядок маркування харчових продуктів. Після набрання чинності документу покупці зможуть дізнатися про найменший вміст генно-модифікованих організмів в харчових продуктах завдяки новим етикеткам. Проте не раніше, ніж через півроку. Оскільки саме стільки часу можновладці дадуть виробникам на адаптацію до нових правил.

“У нас існують лабораторії, які перевіряють на ступінь ГМО. А сьогодні, звичайно, якщо на пляшці води пишуть “без ГМО” -це зайве”, - каже голова Держінспекції з питань захисту прав споживачів Сергій Орехов.

Крім того, від неякісної продукції споживачів хочуть захистити раптовими перевірками виробників. Представники держконтролю зможуть навідатися на підприємство у будь-який момент.

Відповідний законопроект до парламенту вніс також уряд. Тим часом, поки чиновники придумують нові правила, покупцям доводиться вірити виробникам на слово.