В умовах, коли запаси палива в компанії майже закінчилися, тендер виграє компанія, яка часто демпінгує на конкурсі, щоб викинути конкурентів, а потім піднімає ціни. Про це пише видання "Факти".

Один з останніх тендерів на закупівлю 40 тисяч тонн дизельного палива для УЗ виграла компанія "Трейд Коммодіті", запропонувавши найменшу ціну – 17 896 гривень за тонну, але співробітники УЗ впевнені, що заплатити державі доведеться набагато більше, оскільки ринкова вартість тони палива на момент конкурсу була вище – 18 820 гривень. Сьогодні ж вона ще вища.

Занижуючи вартість штучно, "Трейд Коммодіті" потім залишає за собою право на підвищення ціни, що вже робила неодноразово.

Приміром, навесні 2016 року "Трейд Коммодіті", вигравши тендер для Міноборони, тричі піднімала ціну на паливо. Як і для залізничників зараз, тоді дизель для військових також був дешевше, але тільки на час проведення тендеру.

Відомо, що компанія "Трейд Коммодіті" вийшла на ринок державних закупівель в 2016 році, але при цьому забирає собі чимало "лотів" від державного сектора. Експерти ринку пов’язують цю компанію з бізнесменом Андрієм Адамовським.

Відомо, що у компанії немає власних ресурсів і запасів ДП. Тому, тільки вигравши тендер, фірма починає шукати, де його купити. При цьому, серед відомих операторів "Трейд Коммодіті" паливо ніхто не продає. Отже, виникає ще велике питання якості того ресурсу, яким фірма забезпечує державу.

До речі, компанія вже фігурувала у справі серед закупівельників неякісного палива.

Що цікаво, лише нещодавно "Укрзалізниця" оприлюднила нові умови проведення тендерів, повідомивши про спрощення процедури. У компанії також збирали всіх провідних трейдерів, з якими працювали раніше – ОККО, ВОГ, Елемент-Нафта. Були присутні і представники "Трейд Коммодіті".

На зустрічі залізничники розповіли про кризовий запас палива і попросили операторів не затягувати ні процедуру торгів, ні процес відвантаження палива. Сторони домовилися, що жоден з гравців в разі програшу не стане блокувати процедуру шляхом оскарження переможця тендеру в АМКУ, а також про те, що переможець поставить ДП за законтрактованою ціною, не змінюючи її. Крім того, була домовленість про те, що обсяг початкових поставок не менше 50% від всієї потреби УЗ, враховуючи критичні залишки пального в "Укрзалізниці". Великі трейдери готові бути видати позику залізничникам.

Тепер, однак, учасники, які залишилися за порогом конкурсу, впевнені, що "Трейд Коммодіті" буде робити спроби підняти заявлену раніше вартість. Не виключено, що іншим гравцям ринку доведеться оскаржити тендер в АМКУ. Залізничники будуть змушені або зупинитися, або в черговий раз просити відомих трейдерів про допомогу.

За розвитком ситуації після тендеру стежать не тільки учасники тендеру, але й правоохоронні органи.

Нагадаємо, 1 грудня стало відомо, що ініціатива "Укрзалізниці" про підвищення тарифів з 2017 року знаходиться на розгляді у Міністерстві інфраструктури.