Документом вносяться зміни, зокрема, і до Митного кодексу. Згідно з новими законодавчими нормами, відповідальність за товар лягає повністю на плечі водія. Так українська влада планує боротися з корупцією.

“Приходить в Одеський порт контейнер десь з Гонконгу чи звідкись. Під пломбою і написано кросівки темно-сині. Він під пломбою, його ставлять на автомобіль відкривають - кросівки чорні. Неправильне пред’явлення документів. Хто несе відповідальність ? Водій. От на тобі штраф у повному обсязі - 100%, товар конфіскується ти його не довозиш і конфіскується при цьому автомобіль”, - каже віце-президент АсМАП Леонід Докіль.

Такі зміни до Митного кодексу суперечать міжнародній конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів, до якої приєдналась Україна. Згідно з нормами документу, водій під час рейсу відповідає тільки за обсяг зайнятого вантажем місця, маркування товару і упаковку. Тим часом, перевізники готуються до протестів. Мовляв, якщо конфіскують хоча би одну машину, роботу зупинять усі.

“Перевізники вже беруться за голову. Багато хто думає, чи потрібно нам взагалі працювати на міжнародних перевезеннях. Тобто ситуація сьогодні загострилась до максимуму. Якщо буде хоча б один прецедент, ми не зупинимося ні перед чим. Ми підемо всюди куди потрібно”, - каже гендиректор ПАТ "РАПІД" Володимир Гриненко.

Відзначимо, нововведення стосується не лише перевізників, а й фізичних осіб, які везуть з-за кордону речі, що потребують митного декларування. Нагадаємо, новий Митний кодекс, який мав набути чинності з 1 січня, повернули законотворцям на доопрацювання.