За словами експертів, у першій половині 2011 року споживачі були зацікавлені витрачати свої заощадження, але з серпня, коли почався потік негативних новин зі світових ринків, цей інтерес зменшився.

"Українці вже не були готові витрачати більше, ніж заробляють. Підвищується попит лише на товари тривалого користування, наприклад автомобілі, які сприймаються споживачами як своєрідне збереження", - пояснила економіст ІК Dragon Capital Олена Бєлан.

Також скорочення інфляції не спонукало українців відмовитися від дешевої продукції на користь товарів середнього або преміального сегментів. "У нашій мережі за підсумками року не було зафіксовано зростання продажів. Триває тенденція, що почалася під час кризи, - люди менше купують дорогого імпортного товару, наприклад коньяку і сирів, а роблять упор на покупку більш дешевих товарів, - пояснює співвласник мережі "Таврія- В" Борис Музальов.

За його словами, це відбувається не через те, що у споживачів немає грошей, а швидше за все через їх заощадливість. Роздрібний товарообіг виріс на 13,7% лише завдяки сегментам, чутливим до кредитного фінансування - обсяг позик, виданих населенню в гривні, виріс на 34%.

Стабільний курс гривні дозволив утримати низьку вартість побутової техніки (+0,4%), а також аудіотехніки та фотоапаратури, яка подешевшала на 3,4%, навіть на тлі проблем з доставкою з Японії і Таїланду. Найбільше в кредит продаються ноутбуки, фотоапарати і смартфони.