Про це повідомив президент "Укрметаллургпрому" Олександр Каленков.

"На жаль, причин для побоювань, що щось може піти "не так", існує маса. "Укрзалізниця", на жаль, так і не стала прикладом прозорості та ефективності − щотижня ЗМІ і громадськість стрясають скандали про чергові схеми, маніпуляції, сумнівні призначення, а також новини про викриття, обшуках, арешти в транспортному монополісті. Тому зобов'язуємося тримати "руку на пульсі" тендера "Укрзалізниці" з продажу металобрухту та всіляко перешкоджати зловживанням", − повідомив О. Каленков.

Він нагадав, що подібні торги не проводилися "Укрзалізницею" вже кілька років, хоча такі ресурси у держмонополії були і є. "І це в умовах, коли вітчизняна металургія має гостру потребу в стратегічно важливій сировину − металобрухті. Добре, що був прийнятий закон про збільшення експортного мита на металобрухт. Проте, навіть збільшені поставки не покрили потребу металургів в металобрухті. Дефіцит сировини тільки за 2 місяці 2017 року склав 156 тис. тонн або 26% потреби", − заявив О. Каленков.

При цьому він висловив упевненість в тому, що закон про введення експортних мит на металобрухт потрібно продовжувати на новий термін і навіть збільшувати розмір мита. "Не дивлячись на позитивні зрушення, дефіцит цієї стратегічної сировини на ринку поки ще залишається відчутним і тому тендери, подібні до того, який сьогодні оголосила "Укрзалізниця", − "на вагу золота", − підкреслив президент "Укрметаллургпрому".

Він також позитивно відзначив те, що згідно з умовами конкурсу, в ньому можуть брати участь лише спеціалізовані металургійні підприємства. "Даний крок слід сприймати як виконання доручення прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана про необхідність підтримки вітчизняного ГМК − і це добре, − заявив О. Каленков. − Однак, як часто буває, є одне "але" − факт того, що підприємство є металургійним, буде підтверджено тільки в момент підписання договору купівлі−продажу брухту. Тобто компанія може теоретично пройти всі етапи тендера і лише на останньому етапі може отримати відмову в укладанні угоди через "не той" статус. Це все залишає "лазівки" для того, щоб маніпулювати результатами конкурсу і нескінченно його затягувати".

У свою чергу генеральний директор Маріупольського металургійного комбінату імені Ілліча (входить до групи "Метінвест") Юрій Зінченко сподівається, що тендер "Укрзалізниці" на поставку металобрухту буде прозорим і спрямованим на дотримання інтересів українського реального бізнесу. "Нарешті "Укрзалізниця" оголосила довгоочікуваний тендер на поставку металобрухту. Майже два роки чекали − дочекалися! Щиро сподіваємося, що тендер буде прозорим і спрямованим на дотримання інтересів українського реального бізнесу. Чекаємо, що доручення прем'єра щодо забезпечення внутрішнього ринку дефіцитною сировиною буде виконано, і цей лом отримають вітчизняні комбінати, а не посередники, як часто трапляється за підсумками проведення тендерів державними підприємствами", − написав він на своїй сторінці в Facebook.

Як повідомлялося раніше, філія "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" 12 квітня 2017 року оголосила два тендери на продаж брухту чорних металів сумарним об'ємом 46 тис. тонн.