Міжнародний центр інтернет-торгівлі Allbiz, онлайн-платформа, на якій компанії знаходять замовників, партнерів і постачальників, спеціально для сайту телеканалу "24" простежив зміни попиту в онлайні, щоб відповісти на це питання.

Устаткування для охолодження

У порівнянні з минулим роком в 1,3-2 рази знизилась популярність холодильного обладнання для торгівлі та ресторанів. Мова йде про морозильні камери (для морозива і заморожених продуктів), вітрини, барні холодильники і холодильні столи.

Це непрямо вказує на те, що малий і середній бізнес, зайнятий у цих сферах, все ж продовжує розвиватися, проте темпи цього розвитку сповільнюються.

Схожа ситуація із запчастинами для холодильників. Їх шукали в 1,5-2 рази рідше, ніж у минулому році.

Тут помітний невеликий сплеск популярності в січні і лютому, який збігся за часом з серією обвалів курсу гривні. Про те, що саме вони стали ключовим фактором впливу, говорить відсутність подібних сплесків в 2014 році.

Набагато рідше користувачі Allbiz стали шукати кондиціонери, а також запчастини до них і установки для заправки. Ймовірно, тут зіграло свою роль падіння доходів українців. Так, у квітні 2015 кондиціонери шукали в 2,7 рази рідше, ніж рік тому.

По всіх категоріях не було підйому, подібного тому, що був рік тому. Тут також звертає на себе увагу те, що в лютому цього року, коли просіла гривня, підйому теж не було. Значить, користувачі Allbiz не вкладали свої знецінені гривні в кондиціонуюче обладнання.

Для того щоб зрозуміти, чи стали українці дбайливіше ставитися до вже купленим кондиціонерів, простежимо зміни в популярності компресорів та установок для заправки.

Рік тому вони були популярнішими в 2,5-3 рази, ніж в цьому. Що певним чином свідчить, по-перше, про падіння купівельної спроможності. А, по-друге, про те, що бізнес на заправці кондиціонерів став менш привабливим.

Обладнання для підігріву води та котли

Крім охолоджуючого устаткування, зазвичай в кінці весни — на початку літа через відключення гарячої води зростає популярність водонагрівачів та котлів.

Особливість останнього року в тому, що зростання почалося ще наприкінці минулого року. Зіграла роль неприємна перспектива залишитися без опалення і гарячої води. Але максимуму популярність котлів досягла в березні 2015 року. Уточнимо, що котли купують не тільки для обігріву приміщень, а й для підігріву води. Зазвичай їх купують для приватних будинків.

У порівнянні з минулою весною зросла популярність водонагрівачів. Помітним було прагнення користувачів Allbiz до енергетичної незалежності. Воно проявилося в зростаючому інтересі до сонячних водонагрівачів: в березні 2015 їх шукали майже в 4 рази частіше, ніж у березні 2014. В Україні з'являються ознаки тренду на використання альтернативних джерел енергії.

У цьому році спостерігається парадокс: охолоджуюче обладнання запитують рідше в порівнянні з минулим роком, а котли — частіше. Цей парадокс можна пояснити падінням споживчих доходів, скороченням витрат на розвиток бізнесу (зокрема, ресторанного) — звідси падіння популярності охолоджуючого устаткування. А також — необхідністю самим забезпечувати себе гарячою водою (яка може обходитися дешевше, ніж користування централізованим гарячим водопостачанням) — звідси зростаюча популярність котлів.

* Для травня 2015 використовувалися прогнозні показники

Allbiz (www.all.biz) — міжнародний центр інтернет-торгівлі, що функціонує на 26 мовах, з 15-річним досвідом на ринку онлайн-просування. На ресурсі представлена ​​інформація про 20 млн товарів і послуг від 1,3 млн компаній з 90 країн. Географія відвідувачів охоплює весь світ. Кількість замовлень перевищує 10 тисяч в день. Офіси компанії розташовані в 13 країнах: Україні, Росії, Казахстані, Молдові, Узбекистані, Азербайджані, Грузії, Польщі, Румунії, Греції, Єгипті, Індії, Китаї.