Таку думку висловив аналітик з питань бюджету в Асоціації міст Ігор Онищук.

Багато міських рад не знають, які вимоги є і що багато програм потрібно погоджувати з Антимонопольним комітетом. Зараз міста почали приймати бюджети – та всі з порушеннями. Бо там не можна вносити кошти у статутний капітал комунальних підприємств, які по суті є збитковими, тепер закон забороняє надавання субсидій і податкові пільги. Це дуже гальмує місцевий розвиток,
– розповів Онищук про зворотній бік дії закону про держдопомогу, що набрав чинності з 2 серпня.

Онищук пояснює, що погодження програм з АМКУ – це не найгірше, що є у цьому законі.

Антимонопольному комітету потрібно за 105 днів надсилати запит про державну допомогу для комунальних підприємств. Потім 2,5 місяці він їх розглядає чи є порушення. Ще через півроку виносить рішення, чи державна допомога є законною.

Труднощі для реалізації закону місцевим самоврядуванням мають знятися, якщо уряд затвердить перелік послуг, які увійдуть до загального інтересу (ПЗЕІ), але Онищук сумнівається у тому, що вони будуть ухвалені.

Поки критерії не прийняті, місцева влада мусить виконувати цей закон у повному обсязі.

Читайте також: Чому в Гройсмана не поспішають виконувати закон з пакету Асоціації з ЄС

Експерт впевнений, що владні інтереси зійшлися з європейськими вимогами навести лад з державною допомогою.

Потрібно було з розумом приймати закон і розуміти наслідки. Тепер не зрозуміло, як Антимонопольний комітет дасть з цим раду, якщо вони визнають, що допомога законна, але місцева влада порушила строки. Важко сказати, як вони будуть це врегульовувати,
– резюмував експерт.