Попри австрійську пунктуальність, сьогодні перший потяг з Відня запізнився майже на 5 хвилин. Серед пасажирів-поляки та австрійці.

"Дорога трохи довга була, але потяг фантастичний, комфортабельний. В ньому є все добре", - розповів прибувший з Відня Єжи.

Перший потяг рухався зі швидкістю до 30 кілометрів на годину. Тож відстань у 750 кілометрів подолав за більш як добу. Для машиністів ця дорога була неабияким випробуванням. Нині керувати, кажуть, легше.

"Тут треба працювати фізично, а там легше. Там просто розум, але тут важче. Тут треба і кочегарити, і як тільки потяг став зразу оглядаєш ходову і змащуєш", - каже машиніст потяга з Відня Степан Крижанівський.

Загалом перші потяги пересічні галичани сприйняли вороже. Залізних коней та залізницю вважали від лукавого.

"Різні слухи ходили. І навіть говорили, коли повз їхні садиби буде проходити залізниця і будуть ходити залізні коні, то в їхніх господарствах кури не будуть нести яйця, корови не будуть давати молока і люди були проти", - розповів начальник Львівської залізниці Богдан Піх.

З часу першого прибуття "Ярослава" рух на залізниці не припинявся, навіть у час воєн та усіляких революцій. Щоправда, тоді дістатися з Відня до Львова та навпаки було набагато легше, адже візи були не потрібні.