Це – посягання на суверенітет держави. Адже територія Криму окупована і вже понад 4 роки не контролюється. За порушення – штраф та заборона взагалі будь-коли відвідувати Україну. На цьому ледь не щомісяця паляться російські артисти, адже із радістю приїжджають до Криму на гастролі.

Читайте також: "Перевертні у погонах": до чого дослужилася оновлена українська поліція

Звісно, вони їдуть не через пункт пропуску Каланчак, а напряму дістаються з Москви. Ну, а потім що – планують тури Україною. А на кордоні за це отримують червону картку. Список таких гастролерів вже налічує понад 70 осіб і збільшується щодня. Тож СБУ заразом із прикордонниками радо звітують про це у медіа.

До речі, від початку цього року російських гастролерів вже офіційно зобов’язали узгоджувати свої концерти на українській території із СБУ. Аби потім не казали – а ми не знали.

Але артисти – це верхівка айсбергу. Куди складніше із російськими суднами, що курсують у Чорному морі. Так само як і для артистів, для них діють ті самі закони. Захід до кримських портів – це грубе порушення українського кордону. Порти в анексованому Криму є офіційно закритими для міжнародного судноплавства. Судновласники, що спрямовують туди свої кораблі мають зважати на наслідки.

Звісно, російську сторону це не бентежить, але пересування таких суден мають контролювати відповідні державні органи України. Чому? Бо це питання державної безпеки! Тобто все просто – був у Криму – до України – зась.

Російський танкер біля берегів України
Російський танкер біля берегів України

Чи виконують такі вимоги судновласники і чи контролюють таких порушників українські спецслужби? Приклад того, що наші кордони відкриті – ми довели у свіжому випуску Центру розслідувань України. Наш агент В’ячеслав Касім ґрунтовно досліджував як два російських танкери – Капітан Щемілкін та капітан Пшеніцин – ледь не напряму з окупованої Керчі прямували і безперешкодно заходили до українських портів – Чорноморську та Ізмаїлу. Більше того – зупинялись там на кількамісячні ремонти.

Це лише бізнес, нічого особистого. На перший погляд так. Судноремонтний завод надає послуги з ремонту танкера – ті оплачують роботи за виставленим рахунком. Чи можуть українські підприємства надавати послуги російським клієнтам? Можуть, законом це не заборонено.

Читайте також: Інформація на вагу золота: як СБУ захищає від нас інформацію з відкритих джерел

Але є важливе "АЛЕ". Згадані нами судна прийшли до українських портів вже після того, як побували у закритих портах окупованого Криму.Отже – порушили державний кордон. Хто про це знає із державних відомств? Ніхто. Лише журналісти. Отже. Ми і показали наочно – як це відбувається.

Чи має так бути – однозначно ні. Зокрема, важливий момент – приміром наш український чорноморський судноремонтний завод зорієнтований на російських клієнтів. В 2017 році підприємство одну за одною отримувало російські ліцензії на різні види робіт. І це дає повноваження російській стороні перевіряти підприємство.

У чому загроза? Ну хоча б у тому, що тут же ремонтують і флагман українського флоту – фрегат "Гетьман Сагайдачний". То давайте розберемось – хто має бити на сполох та чиї то повноваження – контролювати порти та водні кордони? Питання безпеки? – звісно СБУ, Питання кордоні? – прикордонна служба, діяльність портів? – АМПУ! Оці три відомства відповідальні за те, що нашими водами ходять судна-порушники.

З приводу танкерів Щемілкіна та Пшеніцина у Службі безпеки України нам чіткої відповіді дати так і не змогли. А інформація від журналістів стала приводом для їх розслідування, а не навпаки.

Служба безпеки України
Служба безпеки України

Прикордонники? Вони теж із себе відповідальність знімають – визнали, що офіційно завертати судна-порушники це справді їхня парафія, але лише з подачі РНБО та АМПУ, і лише за чітким списком. До речі, за офіційною інформацією у цьому чорному списку нині – шість сотень іноземних та близько ста російських суден. Згаданих у нашому розслідуванні танкерів Щемілкін та Пшеніцин там нема.

Отже, наступне питання – кого ще проґавили спецслужби? І скільки ще потенційних суден можна до цього списку внести? І насправді це прикрий висновок. Це відвертий прорахунок державних контролюючих органів. Хто до нас приходив – просто російський танкер, чи то троянський кінь, якого ніхто так і не побачив

Хочу ще раз нагадати представникам наших спецслужб – наша безпека у ваших руках. Будьте таки уважніші! А зі свого боку чекаємо на офіційну відповідь від Служби Безпеки України на наш офіційний запит з цього приводу.