З 2014 року український порт Керч офіційно закритий для міжнародного судноплавства.

Читайте також: ДТП з українцями в Польщі: розслідування про горезвісну турагенцію "Аккорд-тур"

Росія окупувала Крим, і відтоді держава Україна заборонила будь-яким суднам відвідувати непідконтрольні порти. А як насправді?

Одеський журналіст Григорій Козма стверджує, що розкрив цілу систему російського судноремонту в Україні. Два танкери із російської Астрахані – "Капітан Пшеніцин" та "Капітан Щемілкін" – ремонтувалися цього року в Україні. "Пшеніцин" – на судоремонтному заводі в Ізмаїлі, а "Щемілкін" – в Чорноморську, і прийшли вони на материк прямо з Керчі. Чи могли про це не знати українські офіційні органи?

Моя особиста думка, що прикордонники повинні були знати. Навіть якщо вони упустили цей момент, вони були зобов'язані це знати. І судна, які порушують підсанкційні вимоги, міжнародні вимоги, підлягають арешту,
– зазначив головний редактор журналу "Громадське слідство" Григорій Козьма.

Одних слів недостатньо, треба шукати докази. Із "Пшеніциним" це виявилося нескладно. Ось скріншот із рекламного допису у Facebook за 16 квітня. Ізмаїльське підприємство "Дунайсудосервіс" вихваляється, що на ремонт до них зайшов танкер "Капітан Пшеніцин".


Скріншот з Facebook-сторінки підприємства "Дунайсудосервіс"

Допис непопулярний. Всього шість лайків, але один із них – від самого голови Одеської обласної ради Анатолія Урбанського.


Голова Одеської облради, очевидно, підтримав рішення "Дунайсудосервісу" відремонтувати російський танкер

І виявляється, це невипадково.

Згідно з відкритими реєстрами, в Ізмаїлі є кілька підприємств, які здійснюють ремонт плавзасобів. І, наскільки ці відкриті джерела дозволяють вивчити, ці заводи мають відношення до родини Урбанських. Це депутат Верховної Ради і голова Одеської обласної ради,
– наголосив Козьма.

Справді, один із власників "Дунайсудосервісу" – батько голови Одеської обласної ради. Серйозне підприємство. Хоч і працює за російськими документами. Так, "Дунайсудносервіс" не має жодного сертифікату від українського регістру судноплавства, зате одразу кілька – від росіян.

Як суднам-порушникам з Росії вдається безкарно швартуватися в українських портах – дивіться у розслідуванні.