На ці та інші питання ви знайдете відповіді в новому дослідженні міжнародного центру інтернет-торгівлі Allbiz, підготовленому спеціально для "24".

Посівні кампанії в Україні й раніше проходили під акомпанемент негативних прогнозів і драматичних коментарів. Але цього року труднощі, з якими зіткнулися вітчизняні аграрії, є набагато серйознішими, ніж раніше. Девальвація гривні призвела до подорожчання імпортних добрив, засобів захисту рослин (ЗЗР) і техніки. Високі кредитні ставки далеко не всім дозволять провести кампанію за рахунок позикових коштів. Держава скорочує свої програми підтримки і вводить імпортні мита.

У такій ситуації ще більше важливо те, що вітчизняні сільгоспвиробники не припинили закупівлі техніки для посівної.

Більше того, статистика, зібрана Allbiz, показує, що інтерес до техніки навіть зріс у порівнянні з 2013-м і 2014-м роками.


*березень 2015прогнозні показники

У товарній рубриці "Сільгосптехніка" найбільше відвідувачів привертали пропозиції тракторів, запчастин і техніки для обробки грунту. Причому в лютому, коли валютна паніка досягла свого апогею, інтерес до техніки не тільки не вщух, але навіть зріс порівняно з січнем. Ще більш істотно він виріс у березні, коли стало відомо про виділення кредиту Міжнародного валютного фонду, і валютні "гойдалки" призупинилися.

Аграрний бізнес активніше використовує можливості онлайн-торгівлі для розвитку. Основна з них — це можливість швидко знайти постачальника або партнера на кращих умовах.

В Allbiz також проаналізували, як змінювався попит на техніку та обладнання для посівної з початку цього року, і коли були піки запитів.

Найбільшим попитом користувалася сільгосптехніка — це техніка для обробітку грунту, плуги, зрошувачі, культиватори та інше. Далі йдуть трактори, за ними — обладнання внесення добрив.

Мінімум запитів на сільгосптехніку зафіксований в другій половині січня, на трактори та обладнання для внесення добрив — у другій половині лютого — саме тоді, коли курс гривні падав нижче 30-ти на міжбанку. Максимальні показники за кількістю запитів на всі ці категорії зафіксовані у першій половині березня, коли ситуація у фінансовій сфері дещо стабілізувалася і коли наблизився час посівної кампанії.

Зібрана центром статистика дозволяє з оптимізмом поглянути не тільки на посівну кампанію, а й на розвиток вітчизняного e-commerce. Труднощі, з якими зіткнулися вітчизняні виробники і підприємці, змусили мобілізуватися і шукати нові шляхи для розвитку бізнесу. Один з таких шляхів, який вибирають аграрії, — це торгівля в глобальній мережі.

ДОВІДКА. Allbiz— міжнародний центр інтернет-торгівлі, що функціонує на 26 мовах, з 15-річним досвідом на ринку просування в сегментах B2B і В2С. На ресурсі представлена інформація про 20 млн товарів і послуг від 1,3 млн компаній з 90 країн. Географія відвідувачів охоплює весь світ. Кількість замовлень перевищує 10 тисяч в день. Офіси компанії розташовані в 13 країнах: Україні, Росії, Казахстані, Молдові, Узбекистані, Азербайджані, Грузії, Польщі, Румунії, Греції, Єгипті, Індії, Китаї.