Перша ділянка в зоні контролю – вантажні перевезення на перегоні Комиш-Зоря – Волноваха. Перегон на даний момент залишається єдиним залізничним сполученням зі станціями Маріупольського вузла. Це надає критичний вплив на роботу промислових підприємств Маріуполя, а тому збільшення пропускної спроможності залізниці на даному відрізку має вкрай важливе значення для промислового центру Приазов'я і в цілому економіки України.

Нещодавно тут були проведені ремонтні роботи на перегоні Розівка-Зачатівська. Було укладено понад 17 км залізничної колії, встановлено 4 комплекти стрілочних переводів та обладнано 3 низькі платформи. Про значимість події говорить те, що відкривати перегін приїхав прем'єр-міністр Володимир Гройсман.

Після запуску перегону пропускна здатність на даному напрямку, за словами голови правління ПАТ УЗ Войцеха Балчуна, повинна збільшитися до 29 пар на добу, тобто до 58 поїздів.

"Орієнтовні обсяги перевезень на напрямку найближчим часом складуть близько 1600 вагонів на добу або 29 пар поїздів, з яких 5 пасажирських, решта – вантажні", – інформував В. Балчун.

У перспективі ж УЗ розраховує вийти на пропускну здатність на даному напрямку до 42 пар поїздів на добу, тобто – до 84 поїздів.

Поки ж в Маріуполі констатують, що залізниця далека від таких показників. Так, раніше гендиректор Маріупольського металургійного комбінату імені Ілліча Юрій Зінченко заявив, що після розширення перегону Камиш-Зоря – Волноваха УЗ не змогла забезпечити пропуск 22 вантажних поїздів на добу. "На жаль, обіцяних 22 вантажні потяги на добу через Камиш-Зорю ми так і не побачили", – констатував топ-менеджер.

А вже після запуску перегону Розівка-Зачатівська Маріупольський порт прийняв перше судно з вапняком з ОАЕ. Дана поставка була обумовлена тим, що "Укрзалізниця" знову-таки не змогла забезпечити необхідну пропускну здатність на ділянці Комиш-Зоря – Волноваха, і металургам довелося шукати варіанти поставок сировини з далеких ринків.

Запускаючи "Залізничний лічильник", ЦТС має намір акцентувати увагу на подібних "вузьких горлечках" залізної дороги. Надалі планується моніторинг та інших ділянок, де будуть виникати складнощі з вантажоперевезеннями в пікові періоди.