Стів Джобс би плакав?

17 ноября 2012, 14:00

Душі і основного рушія компанії Apple, Стіва Джобва не стало вже більше року тому. Не таємниця, що багато хто вважає, що після його смерті компанія пішла на спад і у самому її серці почався розбрат. Звичайно, користувачі продовжують любити Apple, але охоче купляє новинки все менша кількість людей. Спробуємо розібратись чому…

Заплатити, чи не заплатити?

Ціни техніки Apple часто "кусались", але купляючи будь-який із їх девайсів складалось тверде враження довершеності. Не дарма компанія позиціонує себе як виробника елітної техніки, простої, зручної, і завжди якісної. Якщо ще рік тому грошей на нові пристрої було не жаль, то зараз багато хто вже починає задумуватися чи варта покупка такої суми. Найбільше здивування особисто у мене викликав останній MacBook. 1700 доларів за 13-дюймовий мак це звісно багато, але всетаки доступно. Та за що платити? Це єдине питання, що виникає. Не факт що я повністю відчую всі тонкощі Retina дисплея, з роздільною здатністю більшою ніж в HD-телевізора на такому екрані, але нехай. Фото виглядають чудово, десктопні завдання буквально "літають", та відеокарта залишає бажати кращого, вона така ж як і в MacBook Air і це видається нелогічним. Коли віддаєш таку суму за техніку то хочеться щоб вона була достатньо потужною.

Та, тим не менше, Apple третій рік поспіль очолює список найбільш інноваційних компаній, при цьому не так вже і багато (у порівняні з іншими в списку) витрачаючи на дослідження і розробки.

Остання презентація

Новинки в стилі "Давайте збільшимо iPhone і зменшимо iPad" це можливо і непогана ідея, але тим не менше, вона зустріла багато критики. На тему останніх продуктів компанії піднімається чимала кількість суперечок і бачення у користувачів суттєво різні. Можливо, покупці і фани просто очікували на щось справді нове, а не просто вдосконалення вже існуючого продукту, адже, як кажуть, до хорошого швидко звикаєш. Apple стабільно приємно дивувала своїх покупців новаціями і суттєвими кроками до розвитку в сфері технологій. І навіть якщо ідея пристрою не належала компанії, то хто-хто, а купертінівські генії вміли довести її до пуття.


Жарти в мережі на тему нового Iphone 5

Переходимо до помсти?

Неприємним здивуванням останньої презентації стало те, що до неї для порівняння залучили Google Nexus. Чи дозволив би подібне Стів Джобс? Сумніваюсь. Це суперечить позиціонуванню компанії. Apple вів себе на ринку як новатор і не вів політику презентацій за рахунок порівняння. Вони стверджували, що роблять якісний продукт, найкращий продукт, а висновки і порівняння залишали вже на розсуд покупців, тонко підводячи що навіть у порівняння нічого поставити. Логічно виходить, що вони почали сумніватись у собі, і можливо хотіли помститись Google. Адже Android (операційна система і платформа для мобільних телефонів та планшетних комп'ютерів, створена компанією Google) початково планувалась як операційна система для телефонів з кнопками, але після того як на ринку з'являється iOS, через пів року Google випускає більш знайомий нам Android, який стає конкурентом для операційної системи, розробленої компанією Apple.

Apple Maps

"Команда розробників Apple Maps"

Вичерпана тема, котра вже всім встигла надоїсти. У iOS6 відмовились від Youtube та Google Maps, що стало скоріш за все помилкою. Оскільки, як запізно виявлилось, не варто було поспішати з своренням своїх карт і дискредитувати себе таким чином у очах покупців. Стів Джобс не раз повертав перший iPad на допрацювання перед тим як таки випустити його на ринок, і це лише один із прикладів. Перфекціонізм і прагнення до досконалості за Стіва Джобса завжди грало вагому роль у створенні Продукту з великої букви.

Apple зустрів найбільше критики на фоні великої кількості судових позовів щодо патентів, та невдалих Apple Maps.

Згідно одній із версій, Apple відмовилась від Google карт через те, що вони не підтримували голосову навігацію. Так ось, нові Google maps здатні стати надійним GPS-навігатором у авто. Але поки що не відомо, коли чекати появи карт від інтернет-гіганта в AppStore. Не відстає і Nokia, карти HERE вже подані на розгляд купертінівської компанії.

iPAD mini

Багато протиріччя викликала компактна новинка від Apple. Багато кому не подобається використання компанією нового роз'єму для підключення, відсутність Retina-дисплею, неможливість дзвонити використовуючи стільникову мережу, відсутність NFC (технологія бездротового високочастотного зв'язку малого радіусу дії), котра дозволяє обмінюватись даними між двома пристроями.

Користувачі, у котрих вже є повнорозмірний iPad, відмовляються від обміну його на mini. Особливо якщо його основним завданням є ігри та інтернет-серфінг вдома. А ось ті, хто використовують iPad в дорозі таки надають перевагу меншому за розміром девайсу, аргументуючи вибір, власне, габаритами та легкістю.

Безперечно, наступна версія буде потужнішою і досконалішою, то ж варто запитати себе, чи варто зараз платити 300 доларів за iPad mini,чи всетаки зачекати на його новішу версію.

Судові процеси, чи реклама конкурента?

Сумніваюсь, що варто нагадувати про судові процеси Apple із Samsung. На думку багатьох покупців, судовими позовами Apple лише довів, що Samsung випускає такі ж пристрої, лише в іншому ціновому діапазоні. З думками "а навіщо платити більше" дехто із них пішов прямісінько у магазини Samsung.

Не все втрачено

Аналітики також ніколи не приходили до єдиної думки з приводу майбутнього Apple. У той час, коли одні прогнозували її занепад, інші пророкували їй безхмарне небо. Всі ризики були видні неозброєним оком, але люди поступово розуміли, що ця корпорація не хоче підкорятися законам фондових бірж.

Не зважаючи на велику кількість негативних прогнозів, ми досі бачимо високі прибутки компанії. Але з моменту виходу iPhone5 акції Apple впали на понад 20%, також iPhone поступився лідерством смартфону Samsung Galaxy S III. Таке трапилось вперше за два роки.

Багато людей вважає техніку Apple лише модним і невиправдано дорогим способом для підвищення статусу

Стабільність

Можливо в тих, у кого складалось враження про стабільність Apple зараз виникають сумніви, та певна мінливість відносно акцій компанії прослідковувалась завжди. Якщо простежити динаміку падінь і росту акцій купертінівської компанії, то можна побачити, що починаючи з виходу iPhone, кожне падіння ціни акцій супроводжувалося різким стрибком зростання доходу. Але навіть це можна обгрунтувати логічно. Справа в тому, що коли майбутнє Apple можна передбачити - її цінні папери поступово йдуть вгору. Коли ж вона стає непередбачуваною - відбувається зворотне.