ДТП з українцями у Польщі: як "Аккорд-тур" убезпечив себе від виплати страховки потерпілим

24 вересня 2018, 13:16
Читать новость на русском

Їхати за кордон на відпочинок чи пересидіти вдома від гріха подалі? Враховуючи безлад на вітчизняному туристичному ринку та безвідповідальність туроператорів перед клієнтами, відповідь на це питання стає все більш очевидною.

Про це говорить журналістка-розслідувачка Тетяна Мартинюк у відеоблозі "ЦРУ. За кадром".

Читайте також: Недобросовісних туроператорів позбавлятимуть ліцензії

"Пам'ятаєте гарячу новину місячної давнини про аварію українського туристичного автобусу у Польщі? Водій не знав дороги, не впорався із кермом на серпантині та злетів у прірву. Троє загиблих! Отака відпустка. Решта туристів – хто як міг повернулися додому, ще декілька людей досі перебувають у польських лікарнях. Люди у підвішеному стані, бо оплачувати рахунки із надання медичної допомоги туроператор та страхова компанія не поспішають", – зазначила вона.


ДТП з українцями у Польщі

Як наголошує Мартинюк, ключове слово у цій ситуації – страхування. Зазвичай турист, купуючи пакетний тур, платить і за страховий поліс, який у разі настання непердбачуваних ситуацій має покрити додаткові витрати на дорогу, меддопомогу тощо. У цьому випадку пасажирів злощасного рейсу до Відня чекав неприємний сюрприз.

Люди купляли путівки у львівської компанії "Аккорд-тур". За кілька днів вони мали об'їхати кілька європейських міст. До пакет-туру входив трансфер, страхування, харчування та проживання. Коли сталася аварія, з'ясувалося багато цікавих деталей, про які туристів насправді не попереджали,
– сказала журналістка.

Страховка, по суті, була символічною. Вона не передбачала витрат на лікування. Лише репатріацію тіла в разі загибелі. З кого вимагати відшкодування, теж лишилося загадкою. Представники турорператора "Аккорд" стрілки перевели на перевізника – такого собі ФОП Павлів Руслан Степанович. Мовляв, з нього і питайте – у нього теж має бути страховка для пасажирів. І закрили офіс від журналістів та обурених туристів.

Виявляється, туроператор – це лише посередник, відповідальність якого мінімальна. Головне – розрекламувати тур, солодко розповісти про незабутню подорож та укласти договір із клієнтом, який насправді й гадки не має, що підписує докумен із посередником.

І юридично туроператор захистився цими папірцями – судись-не судись, він ні до чого. І це при тому, що для ЗМІ "аккордівці" співали солодкі пісні, що усі спірні питання із клієнтами залагодили, допоки туристи самі не подали голос, –
підкреслила Мартинюк.

Цікаво, що притягати організаторів злощасного туру до відповідальності не поспішають і правоохоронні органи. У постраждалих туристів попервах навіть не приймали заяви в Україні, аргументуючи це тим, що ДТП сталася в Польші. Другий момент – відповідальність розпорошена. З кого питати? Туроператора, перевізника чи страховиків? Усі йдуть у відмову. Люди, що хотіли відпочити із "Аккордом", тепер лікуються за власний рахунок, і не всі знають, як і за чий кошт діставатимуться з Польщі додому.

"До речі, в якості залагодження неприємної ситуації "аккордівці" пропонують постраждалим своєрідний бонус. Лист, який вони розіслали людям, потрапив і до наших рук. Туристам пропонують скористатися послугами юридичної компанії, яка вибиватиме (увага!) гроші зі страхової компанії. Послуги юристів все ж таки небезкоштовні – відсоток доведеться сплатити. Але не одразу – по результату. От вам і всі гарантії та відповідальність. А ще наступного разу можна буде скористатись знижкою на тур. От тільки чи набереться охочих так ризикувати та входити в одну й ту саму воду двічі", – додала розслідувачка.

Відео повного випуску "ЦРУ. За кадром" за 24 серпня