Останні тенденції в комп'ютерних іграх або часу не шкода?

15 апреля 2010, 21:01

Відеозабавки стають дедалі популярнішими і потроху перетворюються на невід’ємну частину нашого життя. З одного боку вони дозволяють цікаво провести вільний час, втім з іншого – забирають його.

Розпочну свій блог напевно із забавок. Так-так, саме з комп’ютерних забавок.

Вони завжди були дуже популярними, особливо серед молоді, але в останній рік чи два відеоігри вийшли на цілком новий рівень. Відкинемо графіку, що ми зараз маємо? Цікаві, часто навіть захоплюючі сюжети, де гравець має або врятувати світ, або окремих людей, стати супергероєм, отримати купу супервмінь. У принципі, здається, нічого нового. Але тепер гравець може обирати. Так, сам можливість вибору вивели ігри на новий етап.

Поглянемо, до прикладу, на James Cameron's Avatar: The Game. Майже на початку нам пропонують вирішити за кого воювати: за людей-загарбників, які прилетіли на чужу планету з метою добувати корисні мінерали, чи за місцеву расу На’ві, якій доводиться боротись за виживання та рятувати свій світ від руйнації.

Окрім цього, забавка пропонує кілька додаткових сюжетних ліній, які роблять її цікавішою та менш передбачуваною.

Тепер практично кожна гра дає можливість вибрати свій шлях, а раніше? Років 5 тому назад? Головна сюжетна лінія і все. Крок вліво, крок вправо – або невидима текстура, або ж "штучний інтелект" настирливо радить повернутись назад.

А графіка? Тепер відеоігри – це, радше, фільми з реалістичним довкіллям. Вода врешті стала прозорою, хвилі та бризки схожі на справжні. Трава і дерева погойдуються від вітру, а небом пливуть хмари - всюди вражаюча деталізація. Дійсно, віртуальна реальність.



Розумнішим став "штучний інтелект". Ворог тепер не настільки тупий як раніше, його дії змушують вас мислити альтернативно, відступати від стандартної стратегії.

Але найбільше мені подобається тенденція до зменшення інтерфейсу. Візьмімо той же "Аватар" чи Dead Space.

На екрані лише те, що ми бачили б, якби були на місці свого героя. Ніщо не заважає оглядати довкілля, мочити монстрів, ніщо не відволікає. Не те, що раніше, коли всілякі панельки, індикатори життя, інвентар закривали ледь не половину екрана. Тепер же розробники навчились ненастирливо надавати необхідну інформацію гравцю, все, що зайве – доступне з додаткових меню.

На завершення додам, що зараз є забавки на будь-яку тематику для будь-якої вікової категорії: від навчальних ігор для школярів до серйозних квестів, які зацікавлять навіть літніх людей. Іншими словами, відеозабавки стають дедалі популярнішими і потроху перетворюються на невід’ємну частину нашого життя. З одного боку вони дозволяють цікаво провести вільний час, втім з іншого – забирають цей час. Така от дилема.