78 км за 7 місяців: В Autostrada оголосили про запуск водогону "Запоріжжя-Томаківка-Марганець"

17 червня 2024, 10:56
Читать новость на русском

В Запорізькій та Дніпропетровській областях запрацював магістральний водогін, побудований "з нуля" після руйнування росіянами дамби Каховської ГЕС.

За словами власника групи компаній Autostrada Максима Шкіля, вода вже подається із Запоріжжя на насосно-фільтрувальну станцію у Марганець (перша гілка), де вона очищується та розходиться до споживачів – у Марганецьку, Мирівську, Широківську, Томаківську громаду. Друга гілка забезпечуватиме водою Нікополь, Покровське та Червоногригорівку (Дніпропетровщина).

Читайте також Оберігають, як можуть: Росія будує нові огорожі для захисту Кримського мосту

Запуск водогону "Запоріжжя-Томаківка-Марганець"

Шкіль зауважив, що будівництво водогону та підготовку його до запуску Autostrada завершила ще у лютому, з того часу чекали на визначення балансоутримувача об'єкта та на забезпечення постійною напругою. Шкіль відзначив, що обʼєкт побудували за 7 місяців – від проєктування до реалізації, що є рекордно коротким терміном.

Одночасно тривало проєктування, отримання технічних умов, погоджень та дозволів і власне будівництво – проєктувальники, геодезисти, будівельники працювали злагоджено та паралельно – безпосередньо на об'єкті, в режимі 24/7! Це були надскладні задачі, але ми їх вирішили!,
– написав власник Autostrada.

За його словами, система водогону повністю автоматизована та інформатизована, повністю працює від джерела постійного електропостачання. Протяжність мережі – 77,9 кілометра. Проєктна потужність водогону – 150 000 м3 води за добу.

"Важливо було забезпечити забір води саме з Дніпра, який має постійний приток живої води. Так як через постійні ворожі обстріли доступ до русла Дніпра обмежений в багатьох районах, забір води вирішено було робити із Запоріжжя", – відзначив Шкіль. За його словами, проєктувальники проводили траси фактично за картами, адже зйомка забрала б багато часу. І лише після того, як траса була прокладена, уточнювали все це геодезією.

Влаштовували труби там, де це неможливо відкритим способом, під автомобільними дорогами, залізницею та річкою – здійснювали проколи, методом горизонтального буріння – бурова установка пробурює свердловину, в яку затягують футляр у вигляді сталевої труби, після цього у цей футляр протягується склопластикова труба, – розповів підприємець. Він також додав, що для забезпечення електропостачання водогону споруджена 26-кілометрова основна та резервна лінії електропостачання мереж 6 кВ та 35 кВ. В якості альтернативного (резервного) джерела живлення, на кожній підстанції встановлено по 2 дизель-генератори потужністю до 1 МВт.

Щоб убезпечити водогін від обстрілів, практично всю систему магістральних трубопроводів та насосних станцій сховано під землю. По закінченню робіт проведено ремонт доріг, якими рухалася будівельна техніка, благоустрій територій, озеленення,
– додав він.

За словами Шкіля, за умов відсутності своєчасного фінансування будівництво здійснювалося фактично за кредитні та обігові кошти компанії. "Незважаючи на стовідсоткову готовність водогону ще в лютому, борг держави перед Autostrada лише за цей об'єкт – 1,5 мільярда гривень. Сподіваюсь, що це питання буде врегульоване найближчим часом. Дякую команді за відмінну роботу!", – підсумував підприємець.