22 вересня водії відмовляються від користування транспортом
Екодень. 22 вересня вже вкотре мешканці мегаполісів на один день відмовляються від власного авто.
Менеджери, директори великих підприємств і, кажуть, навіть політики цього дня пересідають на велосипеди та громадський транспорт або ж надають перевагу прогулянці пішки. Втретє оригінальну дату відзначають і в Україні. Святкування розпочали раніше флеш-мобом велосипедисток у спідницях та на підборах.
Також, на користь еко-транспорту проведуть вже традиційне змагання у заторах між авто, велосипедистами та пішоходами, а також вперше назвуть ім’я велопрацедавця року. Організатори "Дня без авто" кажуть, до конкурсу вже долучилося близько двох десятків компаній.
“Є в Києві офіси, і це для мене теж була несподіванка, але дуже радісна, де є душ, велосипедна парковка і де адміністрація офісу дійсно турбується за своїх співробітників-велосипедистів і усі можливості облаштовує для того, щоб вони їздили на роботу на велосипедах, тому що їм дійсно зручно і це подобається”, - сказала Ірина Бондаренко (Асоціація велосипедистів Києва).
Позитивну роль "Дня без авто" відзначають і екологи. Кажуть, щодня лише у столиці реєструють кілька сотень транспортних засобів, що погіршують і без того складну екоситуацію. У разі ж відмови від власного авто можна зекономити не лише гроші на пальне, але й врятувати кілька зелених алей, скверів чи парків.
“Якщо у день зареєструється 400 автівок, то вони вишикуються у чергу близько 2-2,5 кілометрів - це дорівнює довжині такої вулиці, як, наприклад, вулиця Володимирська. Скільки треба часу, щоб побудувати дорогу, довжиною з таку вулицю у Києві - близько 2 років. Мерія виділяє кошти, дорога будується, відкривається з фанфарами, а за 1 день реєструється стільки автівок, що вони її усю займають, шикуються у чергу і нічого не міняється”, - каже транспортний координатор Національного екоцентру України Олена Міскун.
Свято і українцям, кажуть організатори, прийшлося до душі. Щороку вони відзначають збільшення інтересу до нього та кількості тих, хто між автомобілем та велосипедом цього дня обирає останній. Втім, зауважують, аби цей вид транспорту ставав популярнішим - державі варто докласти зусиль і створити необхідні умови
“Я б сам сів на велосипед і поїздив би по Києву, тому що він зелений, менше газів і очевидний позитив - менше пробок відповідно”, - каже киянин Олександр.
“По-перше, це забруднення, по-друге - це час, бо добратись в місті досить важко з такою кількістю автомобілів. Але є одна маленька проблема - для велосипедистів не зроблені умови. Я сам велосипедист і це досить проблематично їздити”, - зазначив киянин Ігор.
Вперше подібну акцію провели у Парижі 1998 року. Хоча тоді для приватного транспорту закрили лише старе місто, вміст окису вуглецю в повітрі у цей день зменшився на 15%. Сьогодні влада французької столиці перекриває у цей день центр міста і надає можливість безкоштовно залишити авто у передмісті та скористатися велосипедом, який також надають без грошей. За 12 років до “Дня без авто” долучилися більше тисячі міст світу.