Укр Рус
28 листопада, 11:01
2

Обвал російського рубля спричинив паніку: ціни на продукти б'ють рекорди

Основні тези
  • Експортери відмовляються від постачань продукції в Росію через валютні ризики і падіння рубля.
  • Очікується, що ціни на імпортні продукти в Росії зростуть на 15 – 20%, а на місцеву продукцію на 10 – 15%.
  • Місцеві виробники очікують зростання цін, але обсяги продукції обмежені через поганий урожай.
  • Попит на овочі та фрукти впав, оскільки споживачі витрачають рублі на дорогі товари.

Експортери овочів та фруктів відмовляються від контрактів на постачання своєї продукції до Росії на тлі зростання валютних ризиків. Наразі ж ситуація для російських імпортерів взагалі стала критичною через падіння рубля.

Російський плодоовочевий ринок впав

Через падіння рубля в Росії поширилася паніка і на продуктовий ринок, повідомляє 24 Канал з посиланням на East Fruit. Супермаркети змушені терміново переписувати цінники.

Читайте також Росіяни ковтають інфляцію мовчки: продукти у Росії дорожчають шаленими темпами

Аналітики зазначають, що місцеві виробники, у яких є запаси продукції, очікують різкого зростання цін. Ось тільки обсяги продукції в сховищах обмежені через поганий урожай, а якість овочів далеко не найкраща, тому в магазинах переважно імпортні фрукти та овочі.

Важливо! Мережі змушені переписувати цінники, але з найбільшою проблемою зіткнулися ті російські торговці, які займаються прямим імпортом. У багатьох із них є відстрочки за платежами за продукцію, тому виторг при купівлі доларів за новим курсом може не покрити всі витрати на імпорт. При цьому місцеві імпортери вже не хочуть відвантажувати фрукти та овочі за раніше узгодженими цінами з тієї ж причини.

Водночас попит на овочі та фрукти в Росії впав, тому що споживачі намагаються витратити рублі, що знецінюється, купуючи побутову техніку, авто та інші дорогі товари.

Що чекає Росію далі

Аналітики очікують, що найближчим часом ціни на імпортні продукти в Росії зростуть у середньому на 15 – 20% за умови, що девальвація рубля зупиниться. Своєю чергою піднімуться ціни на місцеву продукцію не менше ніж на 10 – 15%.