Архітектура та музика - дві пристрасті архітектора Крістіана де Портзампарка
Їх він поєднав у новому концертному залі у Люксембурзі, над проектом якого архітектор працював тривалий час.
"Я люблю музику, я також люблю архітектуру. Але найкраще, коли вони поєднуються. Саме тому я зацікавлений у створенні приміщень для музики", - каже архітектор Крістіан де Портзампарк.
Зал філармонії будували майже три роки. Він вміщує півтори тисячі людей. Акустика в залі - неперевершена.
"Оркестру у залі дуже комфортно - тут дуже хороша акустика. А те, що наша публіка все добре чує - відомий факт", каже генеральний директор Матіас Наске.
Спочатку навколо концертного залу планували висадити справжній ліс, та для нього просто не вистачило місця. Замість дерев фасад прикрасили 823 колони. Завдяки постійній грі кольорів на стінах, фойє здається живим.
"Всередині - своєрідний математичний ліс, який повертається до музичних ритмів та хвиль. Якщо обійти будівлю, то деякі місця можна побачити, а деякі – ні", - каже архітектор Крістіан де Портзампарк.
Портзампарк встиг попрацювати в цілому світі. Серед його творінь, зокрема, - французьке посольство в Берліні. Завдяки своєму таланту архітектор виграв чимало престижних нагород. Стиль Портзампарка експерти визначають як постмодернізм. Інколи у своїх роботах він відходить від традиції, інколи - послуговується досвідом Ренесансу та модернізму.
"Досить довго існувала низка правил, як людям жити, як будувати міста та вулиці. Але все це залишили в минулому столітті. Тож, мене особливо цікавить, як ми організовуємо спільне життя в наших містах у майбутньому", - каже архітектор Крістіан де Портзампарк.
На дебютному концерті в Люксембурзі відбулася прем’єра восьмої симфонії композитора Кшиштофа Пендерецького. Щойно відзвучали останні ноти - зал відкрили для поціновувачів музики з усього світу.