Банкова: Новорічні привітання Януковича на білбордах є соцрекламою

13 січня 2012, 12:04
Читать новость на русском

Скільки таких білбордів в Адміністрації Президента не знають, але додають - бюджетні кошти для цього не залучаються.

“Привітання Президента України розміщуються на носіях зовнішньої реклами на підставі Закону України “Про рекламу”, як соціальна реклама. Зазвичай, Адміністрація Президента України звертається з відповідними пропозиціями до керівників місцевих органів влади, які, в свою чергу, звертаються до власників носіїв зовнішньої реклами з пропозицією розглянути можливість розмістити відповідну інформацію на тимчасово вільних площах”, - відповідь Адміністрації Президента на запит телеканалу новин “24”.

Те, що на Банковій називають соціальною рекламою, експерти вважають відвертим піаром Віктора Януковича. Переконують, згідно з законом, соціальна реклама - це інформація, спрямована на досягнення суспільно корисних цілей чи популяризацію загальнолюдських цінностей, і не містить посилань на рекламодавця. Білборди Президента такими назвати складно, кажуть фахівці.

“Це договірні стосунки, звичайно. Це однозначно по всіх ознаках - це є комерційна реклама, вона має оплачуватися. Звичайно, вона може оплачуватися по якихось пільгових цінах, але які вони, як встановлюються - ніхто не знає”, - каже голова Асоціації зовнішньої реклами України Артем Біденко.

Соціальну рекламу від Віктора Януковича, як відомо, пошкодили щонайменше 9 разів. У Києві, Волинській, Запорізькій, Львівській та Рівненській областях міліція завела 4 кримінальні справи. Мовляв, це демонстративна зневага до загальноприйнятих норм моралі, а також підрив авторитету Президента.

“Якщо є ознаки злочину, передбачені статтею 296, це підслідність міліції, то в кожному випадку порушуються кримінальні справи”, - сказав міністр внутрішніх справ Віталій Захарченко.

“Є повне право у власника, в першу чергу, звертатися до міліції з проханням виправити, знайти винних, хуліганів, бо це є дрібне хуліганство. Але на моїй пам’яті практики з заляпуванням сюжетів не було, коли звертались до міліції”, - каже голова Асоціації зовнішньої реклами України Артем Біденко.

Як правило, кажуть експерти, вандалізм реклами обходиться без втручання міліції. Власник щита просто переклеює пошкоджений постер. Вартість чотирьох замін, кажуть фахівці, не перевищує 2,5 тисяч гривень.

Винним у підриві авторитету Президента може загрожувати штраф у понад 17 тисяч гривень і навіть обмеження волі до 5 років.