Бізнес, держава та гравці: як в Україні регулюється гемблінг та що говорить закон

29 листопада 2021, 12:45
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Азартні ігри – для когось розвага, а для когось, можливо, і частина життя. Ще для інших – реклама, яку треба перечекати під час безкоштовного перегляду кіно на якомусь сайті.

Проте сьогодні поговоримо про безпечність таких розваг, чи контролює закон функціонування гральних закладів та про особливе ставлення українців до такого дозвілля.

"Саме держава є головним захисником закону з точки зору грального бізнесу. Є спеціальні державні структури, які повинні знаходити механізми, за якими можна буде притягувати до відповідальності будь-якого організатора азартних ігор, який порушує як меморандум, так і рекламне законодавство. Це те, що має контролюватись на рівні держави", – розповів Антон Кучухидзе, глава Ukrainian Gambling Counci.

Для людей, які не знаються на азартних іграх і сприймають їх не як чиюсь розвагу, а як невдалий спосіб заробити, напевно, гемблінг – є чимось хаотичним і неконтрольованим. Та все ж варто розуміти, що бізнес – це податки, а податки держава отримає винятково з легального бізнесу. Минулого року держава легалізувала гральний бізнес. Проте важливо зробити все для того, щоб він розвивався та приносив більше податків до бюджетів різних рівнів.

За словами Тараса Шурубора, CEO Pin-Up.UA, ставлення, податки, бізнес і держава – це 4 ключові точки взаємодії, які в результаті дадуть користь усім учасникам. Зараз законодавство – це втілення європейських підходів, яке має дати змогу всім учасникам ринку – як бізнесу, так і гравцям – діяти збалансовано. А держава може залучати до свого бюджету значні кошти. Також у першій редакції закону вже є чітке регламентування використання коштів, отриманих у вигляді податків.

Але розвиток будь-якого бізнесу залежить не лише від держави. Суттєва частина викликів, що постають перед компаніями, які працюють в одній галузі, зазвичай вирішується на рівні міжкорпоративної взаємодії та завдяки створенню галузевих стандартів. Всім цим опікуються самоврядні організації, які об’єднують гравців ринку. Ukrainian Gambling Council – громадська організація, яка з моменту свого створення сприяє діалогу між державою та ліцензованими організаторами азартних ігор. Наразі UGC об’єднує понад 80% ліцензованих операторів грального ринку України. Нещодавно члени UGC підписали меморандум про рекламу.

"Меморандум створений на основі законодавства та відповідних статей. Він розподіляє та визначає, що таке реклама, що таке спонсорство та популяризація. Меморандум не створює нових прав та обов'язків і не є заміною закону, а заснований лише на нормах законодавства", – пояснив юридичний директор Parimatch Ukraine Михайло Коваль.

Що ще змінить Меморандум та про те, хто має протидіяти роботі нелегальних гральних закладів – дивіть в інтерв’ю: