Бізнес прогнозує зростання цін на власну продукцію: підприємці назвали причини

3 грудня 2021, 18:18
Читать новость на русском

Джерело:

НБУ

Представники підприємств більшості секторів української економіки погіршили оцінки щодо економічного стану власного бізнесу. Так, індекс очікувань ділової активності у листопаді 2021 року склав 49,8 пункту проти 51,4 у жовтні.

Причинами стали стрімке здорожчання енергоносіїв, дефіцит сировини, збільшення виробничих витрат і чергова хвиля COVID-19. Про це йдеться в опитуванні підприємств, проведеному Нацбанком у листопаді 2021 року.

Читайте також Резервне копіювання та відновлення: як бізнесу вберегтися від втрати даних

Результати опитування українських підприємств

  • Найбільше від посилення карантинних обмежень у листопаді постраждали підприємства сфери послуг. Респонденти не очікували різких змін обсягів наданих послуг і нових замовлень.
  • Підприємства торгівлі зберегли позитивні очікування щодо обсягу товарного обігу. Попри високі закупівельні ціни, майже третина респондентів цієї галузі очкують зниження торговельної маржі.
  • Бізнес у галузі будівництва дещо поліпшив оцінки обсягів виконання робіт і нових замовлень, а також закупівлі послуг підрядників. Втім, очікування зростання цін на продукцію та послуги власного виробництва залишаються дуже високими.
  • Підприємства промисловості зберегли позитивні оцінки щодо обсягів виробленої продукції та перспектив розвитку. Втім, очікування щодо експортних замовлень знизились.

Зверніть увагу Як організувати промокампанію на раз-два-три: легко, швидко, влучно

Разом з тим підприємства усіх секторів української економіки прогнозують зростання цін на власну продукцію та послуги. На думку респондентів, це відбуватиметься передусім на тлі подорожчання сировини, матеріалів і товарів від постачальників.

Крім того, погіршились загальні оцінки щодо зайнятості – підприємства усіх секторів не прогнозують збільшення кількості працівників. Найгіршими у цьому питанні залишаються прогнози бізнесу у галузі будівництва, а ось підприємства сфери послуг зберігають нейтральні оцінки.