Павербанки, генератори і танки: що шукають і купують українці під час війни
Попри повномасштабну війну, українці продовжують здійснювати покупки онлайн. Щоправда, кількість замовлень з 24 лютого зменшилась, а пошукові запити змінились відповідно до нової реальності.
Український онлайн-майданчик OLX наразі відновив 42% довоєнних замовлень в Україні й надалі прогнозує зростання показника. Про найпопулярніші пошукові запити українців та те, що найчастіше купують онлайн під час повномасштабної війни, інформує 24 канал.
Читайте також Через війну ROZETKA змінила назву бренду на сайті
Онлайн-торгівля в Україні почала відновлюватись
Онлайн-платформа OLX фіксує поступове відновлення показників продажів. Так, упродовж третього тижня квітня українці замовили товарів на суму 100 мільйонів гривень, що на 19% більше проти аналогічного періоду 2021 року. У компанії зазначають, що зростанню сприяють такі фактори:
- відновлення роботи українських бізнесів, зокрема малих та середніх підприємств;
- відновлення роботи поштових відділень Укрпошти та "Нової пошти";
- стабільний доступ до інтернету завдяки українським операторам;
- стабільна робота банківської системи України тощо.
Як змінився попит українців під час війни
Зазначається, що попит українців на ноутбуки зріс на 40% проти періоду до 24 лютого. Пошуки смартфонів разом з тим зросли у 2,5 рази. Для цих пристроїв покупці значно активніше шукають додаткові джерела живлення – павербанки, які до повномасштабного вторгнення Росії майже не цікавили українців у категорії "Електроніка".
У категорії "Мода і стиль" наші земляки зараз все більше надають перевагу комфорту. Так, куртки, сукні та черевики замінили кросівки (попит зріс вдвічі), спортивні костюми та валізи – 35 та 33 мільйони запитів відповідно. Крім того, на онлайн-майданчику покупці вперше почали шукати тактичні куртки.
Зверніть увагу Шмигаль констатував поступове відновлення роботи бізнесу
Серед дитячих товарів лідерами пошуку залишаються сезонний одяг (кросівки та куртки) і дитячий транспорт (велосипеди та самокати) – понад 48 мільйонів пошукових запитів. У порівнянні з періодом до 24 лютого, попит на велосипеди зріс у 2,5 рази. Крім того, у 100 разів зріс попит на спальні мішки, які раніше майже не цікавили українців.
Нові запити українців в умовах повномасштабної війни
За майже 2 місяці героїчного протистояння України російським окупантам на онлайн-майданчику з'явились і зовсім нові запити – танки (майже 5 мільйонів пошуків) і бронежилети (40 мільйонів запитів). Однак в OLX зазначають, що такі продажі на платформі, на жаль, заборонені, і подібні оголошення деактивуються з метою запобігання перепродажу гуманітарної допомоги.
Крім того, дивани, шафи та кухонні меблі, які завжди були у топі пошуків у категорії "Дім і сад", нині змінились засобами першої необхідності:
- генератори – 60 мільйонів пошукових запитів;
- буржуйки – 11,8 мільйона;
- матраци – 7,4 мільйона.
Разом з тим покупці активно шукають борошно, саджанці та картоплю.
Середній чек
Від початку повномасштабного вторгнення Росії середній чек покупок на платформі OLX зріс на 75% – з 578 до 1 тисячі гривень. У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року, вартість найдорожчого товару у березні-квітні зросла на 4 200 гривень. Серед незвичних покупок українців – металошукач.
Вас може зацікавити – Шмигаль назвав суму, що знадобиться для відновлення України: дивіться відео