Бюро стандартів - довіряти добре, але перевіряти, ще краще
Чи не кожен день люди стикаються з підрахунком. На касі у магазині, в таксі, на автозаправці - усюди ми покладаємося на дані лічильних апаратів.
Споживач змушений вірити, що усі ці лічильники та таксометри не брешуть, а видають вірну вартість. "Довіряй, але перевіряй!" - це гасло Мартіна Вішнєвскі. Жодна похибка не пройде непоміченою для інспектора бюро стандартів.
"Я зараз обстежу кілька вимірювальних приладів. Це і є частина роботи інспекції бюро стандартів. Побачимо, наскільки засоби для вимірювання використовуються належним чином. І наскільки допустимою є їхня похибка", - каже інспектор Мартін Вішнєвскі.
Отож почнімо. Перше, куди ми навідаємося, - у автосервіс. Вимірювальні прилади, які тут використовують, потребують регулярної перевірки. Щонайперше нас цікавлять прибори з контролю шкідливих викидів.
Цей нагляд особливо важливий, зважаючи на зміни клімату. Для такої перевірки контролер возить із собою в машині спеціальне приладдя.
Інспектор звіряє, чи відповідають покази приладів на автосервісі вказаній концентрації. Газ з низькою концентрацією вказує на автівки з низьким рівнем викидів. З високою - виявляє надмірні викиди. Сьогодні контролер задоволений, але так далеко не завжди.
"Якщо взяті покази виходять за дозволені норми, значить прилад несправний. І я не можу поставити на нього печать якості. Прилад потрібно пере налаштувати", - каже інспектор Мартін Вішнєвскі.
Наступна наша зупинка - компанія з доставки тари. Лише у цій галузі щодня продають до 40 тисяч упакувань. Кожен з цих ящиків повинен пройти крізь лазерні промені.
Поки склад закритий, наш інспектор з колегою ретельно перевіряють вимірювальні прилади. Для цього у них є три різні за величиною упаковки, розмір яких заздалегідь відомий.
"Прибори вимірюють розмір тари. Тоді лише підраховують її вартість для споживача. Спеціальні сенсори сканують предмет лазерним променем. У такий спосіб вимірюють ширину, глибину та висоту тари, а відтак - визначають її об’єм. Тому перевірка є важливою, адже споживач має платити власне за місткість тари", - каже інспектор Ларс Форхе.
На черзі тест для самого сенсорного приладу: контролери імітують помилку. Тепер спостерігають, чи виб’є дисплей невірні розміри.
"Ми навмисне спровокували збій. Ми поклали тару одна на одну. Прилад розпізнав це та видав повідомлення про помилку. Отож споживач у цьому випадку не переплатить", - каже інспектор Ларс Форхе.
Ця вимірювальна контора також пройшла тест якості. Отож ідемо до наступної. Тепер перевіримо можливі відхилення ваги на касі у магазині.
"Ми перевіряємо прилад за допомогою ваг, починаючи від найменшою і до найбільшої. Побачимо, чи вага показує вірні дані. Щоб і споживач, і касир упевнилися, що дисплей висвітлює дійсно правильну вагу", - каже інспектор Мартін Вішнєвскі.
Контрольна вага покаже, наскільки обважують споживача. Саме тому скрупульозність у цьому питанні - надважлива.
"Якщо похибка виходить за межі дозволеного, потрібно буде, щоб вагу налаштували фахівці. Після цього, я знову прийду та ще раз її перевірю", - каже інспектор Мартін Вішнєвскі.
При зважуванні банани, наприклад, часто лежать на краю ваги - тому вказана маса не зовсім відповідає справжній.
"Я кладу по два кілограми на кожен з кутів, щоб побачити чи виміри перебувають в межах дозволеної похибки", - кажес
На цьому робочий день пана Вішнєвскі завершився. А вже завтра він знову вийде на свій маршрут, слідуючи потребам споживача. Тому що довіряти - добре, але перевіряти, ще краще.