Чи заборонять в Україні ставити газове обладнання на автомобілі
Мінінфраструктури підготувало документ, який покликаний, з одного боку — суттєво ускладнити життя автолюбителям, а з іншого — зробити правила гри більш європейськими. Тож українським водіям варто готуватись до тотальних змін: ретельна перевірка технічного стану авто, переатестація водіїв, а крім того встановлення газу на машину лише з дозволу їх виробника.
Чи не найбільш суперечливою новелою документа є заборона переобладнання машин без згоди виробника авта. Тобто якщо водій хоче зекономити на пальному для "Nissan" чи "Skoda", поставити на ньому газ, йому слід буде писати звернення до Японії чи Словаччини. Дочекатися офіційної відповіді, а вже потім — дозволу на переобладнання. Експерти кажуть — ніхто добро українцям на це не дасть.
Відмови будуть пов’язані з репутаційними ризиками автовиробників. Адже не маючи можливість забезпечити в Україні не те що хорошої чи поганої, а стабільної якості газу, автомобілі будуть вести себе по-різному,
— зазначив експерт ринку скрапленого газу Артем Куюн.
За словами експерта, з ухваленням законопроекту переобладнання автомобіля на газ стане практично неможливим. Або суттєво подорожчає і стане невигідним.
В Міністерстві інфраструктури це називають європейськими вимогами.
"Це вимоги Європейського Союзу. У нас є угода про спільний економічний простір, тому ми повинні впроваджувати правила гри такі самі як на ринку ЄС. Ми сподіваємось, що він буде прийнятий і обов’язковий", — розповів міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
Читайте також: Рай для автомобілістів — неймовірний музей транспорту у Ковентрі
У профільному комітеті Ради сам закон ще не бачили.
"Найважливіше — це безпека людей. Бо встановлення несертифікованого балону може призвести до смертельних випадків. От в цьому питанні потрібно навести чіткий жорсткий порядок", — розповів голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ярослав Дубневич.
Дубневич пообіцяв нам вивести оптимальну формулу таких нововведень. Як варіант — автодилери при продажу пропонуватимуть бажаючим одразу переобладнати машину. А от варіантів для тих, у кого вживана автівка — поки немає. І головне — не створити монополіста з таких послуг, каже депутат.
До слова документ від Мінінфраструктури повертає також обов’язковий техогляд. Норми хоч і прогресивні - але їх треба добре вивчити і розібратися, кажуть в парламенті. Тому і не прогнозують швидкого ухвалення європейського закону.
Читайте також: Експерти показали вигоду електрокарів