Два мости - два абсолютно різні періоди в архітектурі
Міст Свінесунд сполучає Норвегію та Швецію. Цей міст - новий, раніше тут стояла зовсім інша споруда, трохи схожа на теперішню.
Дві окремі двосмугові проїжджі частини розташовані обабіч височезної арки та підвішені на сталевих канатах. Проектування цієї унікальної конструкції стало одним із найважчих завдань для архітектора Пала Бйорнстада.
”Ми хотіли створити дуже чітку конструкцію - чітко виражену фігуру на тлі ландшафту. Аби у своїй простоті споруда була водночас і могутньою, й елегантною. Тож ми спробували створити дуже просту форму з кількома візуальними елементами”, - каже архітектор Пал Бйорнстад.
Новий міст височіє над водами фіорду Ідде між містами Халден у Норвегії та Стремстад у Швеції. Його звели за три роки. На будові працювали одночасно понад сто людей - цілодобово... Весь проект коштував понад 150 мільйонів євро. Кошти від платні за проїзд мостом компенсують всі витрати. Щоправда, аж за 20 років. Будувала міст німецька компанія "Більфінгер Бергер". Головний інженер - Армін Люиц. На час роботи над проектом він навіть переїхав зі своєю сім'єю до Швеції.
”Це незвичайний проект. Якщо говорити про геометрію та форму він, - унікальний. Найближчим часом ніхто не будуватиме ще одного такого ж мосту. Технічний аспект будівництва був справжнім викликом. Деякі ідеї архітектора було дуже важко втілити”, - каже головний інженер Армін Лютц.
Останніми роками в Європі - бум на супермости. Так міст Ріон-Антиріон, що сполучає береги Коринфської затоки, - майже три кілометри завдовжки. Це найдовший канатний висячий міст. Віадук Мійо також є рекордсменом: у деяких місцях його висота сягає 275 метрів. Це найвищий автомобільний міст у світі. Ересундський міст, що сполучає Данію та Швецію, відкрили десять років тому. Завдяки ось таким сполученням європейські народи стають ближчими. Семисотчотириметровий Свінесундський міст також зіграв свою роль: він є головним у автомобільному сполученні між Осло та Гетеборгом.
”Звісно, пишаєшся зробленим, та, водночас, це трохи й лякає, адже масштаб - величезний. Не часто щось так вражає”, каже архітектор Пал Бйорнстад.
Міст між державами: небагато символів є настільки потужними, як споруда, що поєднала дві країни.