В Україні хочуть ввести електронний аудит платників податків: усе, що відомо
У Міністерстві фінансів підготували концепцію впровадження електронного аудиту (е-аудиту) для платників податків. Почнуть його впроваджувати з 2023 року, а запрацювати повною мірою він має в 2027 році.
Докладніше про ініціативу Мінфіну щодо е-аудиту платників податків
Впровадження електронного аудиту передбачає Меморандум про взаєморозуміння. Його Україна підписала з Євросоюзом задля отримання макрофінансової допомоги. Про це повідомляє пресслужба Мінфіну.
Зверніть увагу Податок на розкіш: Мінфін хоче зменшити поріг вартості авто, які ним обкладаються
У відомстві додають, що метою Концепції впровадження е-аудити є перехід до якісно нового рівня здійснення контрольно-перевірочної роботи.
Інструмент електронного аудиту платників податків запроваджено в різних країнах світу та з кожним роком він доводить свою ефективність,
– наголошують у міністерстві.
Як працюватиме е-аудит платників податків
- Його механізм базується на інформації, отриманій від платників податків у вигляді стандартного аудиторського файлу (SAF-T). Останній розробила Організація економічного співробітництва та розвитку.
- Цей файл є легким у використанні та призначеним для здійснення заходів податкового контролю із застосовуванням спеціалізованого програмного забезпечення.
- У Кабміні підкреслюють, що автоматизована обробка отриманого аудиторського файлу надасть можливості для швидкого виявлення найбільш ризикових як суб’єктів (платників податків), так і об’єктів (транзакцій) для податкових перевірок.
- Результати такої обробки платники податків можуть використати для оперативного виправлення виявлених розбіжностей або під час відбору для проведення податкової перевірки.
Радимо ознайомитися 8 тисяч та звільнення від податків: як українцям компенсують втрати через карантин
Презентації Концепції впровадження е-аудиту платників податків: документ