На гачок шахраїв найчастіше потрапляють клієнти двох українських банків

14 лютого 2017, 15:31
Читать новость на русском

Жертвами карткових шахраїв найчастіше стають клієнти найбільших українських банків "Приватбанк" та "Ощадбанк".

Про це розповів заступник керівника департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Володимир Харченко, повідомляє "Уніан".

Найчастіше жертвами стають клієнти "Приватбанку" і "Ощадбанку", які отримують смс-повідомлення про те, що карта заблокована. Опісля починається психологічний тиск на клієнта, щоб отримати реквізити карти і вкрасти гроші з рахунку клієнта. Серед постраждалих в тому числі є і співробітники Національного банку,
– пояснив Харченко.

За його словами, в результаті застосування шахраями принципів соціальної інженерії власник картки нібито потрапляє під гіпноз, не розуміючи, що він робить.

У 30% випадків скарги саме такі, що людина фактично сама розповідала реквізити карти. І потім пише скарги в Національний банк з вимогою повернути гроші,
– додав чиновник з НБУ.

Він зазначив, що шахраї часто використовують автовідповідач, запрограмований ставити певні питання і з'ясовувати дані, а також можуть представлятися співробітниками Служби безпеки України, служби безпеки банку або навіть Нацбанку.

Харченко наголосив, що регулятор має намір боротися з шахраями, і далі підвищуючи фінансову грамотність населення.

Читайте також: В НБУ запевнили, що українським банкам можна довіряти

Зараз в Україні реалізовується програма Safe Card (Національна програма зі сприяння безпеці електронних платежів і карткових розрахунків). Буде дуже потужна рекламна кампанія, в тому числі за фінансової підтримки Держдепартаменту США. Вже в метро є подібні рекламні банери, і скоро вони будуть розміщуватися по всій Україні,
– сказав він.

Що стосується технологічних інструментів боротьби з шахраями, то Харченко повідомив, що Нацбанк створює систему обміну інформацією в банківській системі з кіберзлочинності, та згодом до цієї системи зможуть приєднатися інші державні структури.