НАБУ повинне перевірити "Укрзалізницю", – промисловці
Національному антикорупційному бюро пора звернути увагу на філію ПАТ "Укрзалізниця" – "Центр транспортної логістики" (ЦТЛ).
Таку думку, коментуючи заяву глави "ЦТЛ" Сергія Подгородецького про нібито шантаж УЗ з боку представників підприємств гірничо-металургійного комплексу, висловив президент Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
Він заявив, що розподіл вагонів (розподіл вагонів між вантажовідправниками – РЕД.) – це одна з найбільш "хлібних" годівниць для цілого ряду керівників УЗ, які не поспішають розібратися з проблемою забезпечення піввагонами підприємств ГМК, як того вимагав прем'єр-міністр Володимир Гройсман.
"Учасники ринку говорять про найрізноманітніші схеми – і готівкова "подяка" начальнику станції за притримання для розуміючого вантажовідправника вагону, і більш вагомі "бонуси" для керівників середньої ланки за системне забезпечення середніх вантажовідправників, і "топ-левел" – квоти на рівні "ЦТЛ" в обсягах сотень і тисяч вагоновідправок в парку УЗ між приватними експедиторами (з розряду "стіл і стілець"), які за помірну винагороду в 10%-25% від тарифу забезпечать шановному вантажовідправнику стабільний потік таких дефіцитних х піввагонів", – повідомив О. Каленков.
Каленков повідомив, що на ринку піввагонів утворився дефіцит і ключову роль у ньому зіграла "Укрзалізниця" – через брак локомотивів, палива, постійні затори оборот піввагонів впав з 6,9 доби в 2013 році до 9,1 доби в першому півріччі 2017 року.
Також Каленков прокоментував заяву Подгородецького про перевезення виключно стратегічно важливих вантажів – енергетичного вугілля і щебеню для будівництва доріг: "Для мене як керівника профільної асоціації дивно чути, що руда і метал, які формують понад 40% вантажної бази УЗ і більш ¼ валютних надходжень в країну, не є стратегічними".
"У ГМК ситуація вельми печальна – підприємства платять тариф УЗ на тому ж рівні, що і всі інші вантажовідправники України. І за цей тариф УЗ будує нові вагони. Але середнє забезпечення ГМК парком піввагонів УЗ з початку року становить всього 20%, при цьому окремі підприємства забезпечені всього на рівні 3-5%. ГМК зазнає збитків через дефіцит рухомого складу, і ми вимагаємо справедливого ставлення до ГМК і до всіх інших вантажовідправників України, а саме забезпечення навантаження піввагонами УЗ всіх підприємств України на рівні 35%-40%!! Пан Подгородецький – акцентую всіх !!! І на рівні 35-40% – це частка УЗ, якщо раптом після десятків моїх звернень на адресу УЗ для Вас ця цифра є новиною. І якщо це називається лобізмом – так, ми це лобіюємо. Ми лобіюємо пропорційний розподіл вагонів серед вантажовідправників України, що усуне корупцію в цьому питанні на 90%, оскільки просто не буде за що давати хабарі співробітникам УЗ!", – додав О. Каленков.