Укр Рус
21 серпня, 12:20
2

Нові правила встановлення стажу: чому вам можуть не нарахувати пенсію

В Україні діє система електронних трудових книжок. Вам потрібно встигнути перенести туди дані з паперового носія, інакше нарахування пенсії не буде.

Чому потрібно перенести дані з паперової трудової книжки

10 червня 2021 року уряд запровадив електронні трудові книжки, замість паперових носіїв. Відцифрувати дані потрібно встигнути протягом наступних 5 років після того, як почав діяти закон. 

Читайте також Пенсія за вислугою років: хто зможе вийти на заслужений відпочинок раніше

Такі інновації мають забезпечити легкість нарахування страхового стажу та підрахунку можливого розміру пенсії. У базі ви зможете у будь-який момент перевірити інформацію.

Роботодавці також зобов'язуються вносити у електронну систему будь-які зміни відносно трудової діяльності своїх найманих працівників: прийняття на роботу, звільнення, строкова військова служба чи інші.

Зауважте! Лише після перевірки ПФУ та внесення змін у Реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного страхування, електронна трудова книжка вважається дійсною. Паперовий носій можна ввести паралельно, за бажанням, або зберігати без редагування.

Як внести зміни у електронну трудову книгу

Для того аби переглянути інформацію чи внести будь-які зміни вам потрібно зайти в свій особистий кабінет ПФУ.

Щоб додати відомості про страховий стаж, зберіть скани кольорових копій всіх сторінок паперової трудової книжки.

Зверніть увагу! У електронну трудову книгу вноситься інформація з 2004 року, відповідно до Закону України від 09.07.2003 №1058-IV "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", який вніс інформацію про страховий стаж. До 2004 року він вважається виключно трудовим. 

Зміни можуть вносити як роботодавці, так і громадяни самостійно. 

Для нарахування коректного страхового стажу потрібно також додати документи про наявність дітей, військову службу чи пільгові нарахування.