Тема тижня: Розвиток автострахування стримує приріст самого авторинку
Зі швидкістю черепахи і не без ризику. Саме такий прогноз розвитку ринку автострахування озвучують фахівці.
Автокредитування тільки починає набирати оберти, а інших стимулів звертатися по страховку ринок споживачу допоки не запропонував. Стримуючим фактором є також вік автівок. За оцінками експертів, автомобілів "страхового віку" в Україні 1-15, млн. одиниць. Покриття страхуванням цього сегменту складає 50%.
"І от якраз цей сегмент "молодих" автомобілів не поповнюється новими машинами через слабкі темпи кредитування. І, з іншого боку, з портфелю страхування автоКАСКО продовжують вибувати автомобілі, чий вік перевищує вище зазначений. Тобто це автомобілі, які купувалися 5-6 років тому і в більш пізній період", - каже ген. директор Української федерації страхування Галина Третьякова.
Якщо автоКАСКО наразі за темпами зростання пасе задніх, ринок цивільної відповідальності, демонструючи стриманий приріст, починає самоорганізовуватися. Експерти кажуть, після серії банкрутств, які спостерігалися останнім часом, компанії почали обережно ставитися до партнерів, та реалізації власних амбіцій. Зокрема, запроваджується фінансовий моніторинг.
"Якщо банкрут не має можливості виплатити своїм потерпілим, своїм клієнтам, то включається механізм гарантування через фонд захисту потерпілих, а донорами цього фонду є всі страховики, і, відповідно, їхня частка зменшується. Тому ніхто не зацікавлений в тому, щоби великі виплати йшли за рахунок цього фонду", - каже президент МТСБУ Володимир Романишин.
Та попри бажання серйозних гравців навести лад на ринку авто страхування, залишається серйозна проблема, вирішення якої чекають від регулятора. Це співпраця між самим страховиками у рамках конкретного випадку.
"Дуже важливо на сьогоднішній день, щоб Моторно-транспортне страхове бюро зайняло досить жорстку позицію до платіжної здатності страхових компаній. Тому що компанії, які займаються стовідсотково класичним страхуванням, чітко для себе розуміють, що не дай Бог, відбувається невиконання своїх зобов'язань одним з членів МТСБУ, який не зовсім коректно, припустимо, вів тарифну політику і політику по регулюванню, ми можемо зіткнутися з досить серйозними проблемами", - каже представник страхової компанії Костянтин Ксенич.
Експерти прогнозують у перспективі неплатоспроможність чи навіть банкрутства тих компаній, які досить вдало пережили кризу і продемонстрували ринку надійність, однак не навчилися працювати у посткризових реаліях.
“Оптимістичні прогнози про те, що ринок відновлюється, піднімається - я думаю, що вони, швидше за все, бажані, ніж дійсні. Ті компанії, які неправильно усвідомлюють це, які приймуть ці сигнали як про закінчення кризи і повернення до старого жирування на загальному фінансовому зростанні, вони, швидше за все, можуть дуже жорстко за це поплатитися в цьому або навіть наступного року", - каже голова комісії зі страхування УТФА В'ячеслав Черняховський.
Після кризи, яка на ринку автокредитування тільки вийшла з активної фази, розвивати бізнес доведеться вже зовсім іншими методами. Адже конкуренція зросла у десятки разів.