"Укрметалургпром" стежитиме за прозорістю металобрухтових тендерів УЗ, − експерт

12 квітня 2017, 16:48
Читать новость на русском

Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" буде пильно відслідковувати хід торгів на тендер "Укрзалізниці" на поставку металобрухту.

Про це повідомив президент "Укрметаллургпрому" Олександр Каленков.

"На жаль, причин для побоювань, що щось може піти "не так", існує маса. "Укрзалізниця", на жаль, так і не стала прикладом прозорості та ефективності − щотижня ЗМІ і громадськість стрясають скандали про чергові схеми, маніпуляції, сумнівні призначення, а також новини про викриття, обшуках, арешти в транспортному монополісті. Тому зобов'язуємося тримати "руку на пульсі" тендера "Укрзалізниці" з продажу металобрухту та всіляко перешкоджати зловживанням", − повідомив О. Каленков.

Він нагадав, що подібні торги не проводилися "Укрзалізницею" вже кілька років, хоча такі ресурси у держмонополії були і є. "І це в умовах, коли вітчизняна металургія має гостру потребу в стратегічно важливій сировину − металобрухті. Добре, що був прийнятий закон про збільшення експортного мита на металобрухт. Проте, навіть збільшені поставки не покрили потребу металургів в металобрухті. Дефіцит сировини тільки за 2 місяці 2017 року склав 156 тис. тонн або 26% потреби", − заявив О. Каленков.

При цьому він висловив упевненість в тому, що закон про введення експортних мит на металобрухт потрібно продовжувати на новий термін і навіть збільшувати розмір мита. "Не дивлячись на позитивні зрушення, дефіцит цієї стратегічної сировини на ринку поки ще залишається відчутним і тому тендери, подібні до того, який сьогодні оголосила "Укрзалізниця", − "на вагу золота", − підкреслив президент "Укрметаллургпрому".

Він також позитивно відзначив те, що згідно з умовами конкурсу, в ньому можуть брати участь лише спеціалізовані металургійні підприємства. "Даний крок слід сприймати як виконання доручення прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана про необхідність підтримки вітчизняного ГМК − і це добре, − заявив О. Каленков. − Однак, як часто буває, є одне "але" − факт того, що підприємство є металургійним, буде підтверджено тільки в момент підписання договору купівлі−продажу брухту. Тобто компанія може теоретично пройти всі етапи тендера і лише на останньому етапі може отримати відмову в укладанні угоди через "не той" статус. Це все залишає "лазівки" для того, щоб маніпулювати результатами конкурсу і нескінченно його затягувати".

У свою чергу генеральний директор Маріупольського металургійного комбінату імені Ілліча (входить до групи "Метінвест") Юрій Зінченко сподівається, що тендер "Укрзалізниці" на поставку металобрухту буде прозорим і спрямованим на дотримання інтересів українського реального бізнесу. "Нарешті "Укрзалізниця" оголосила довгоочікуваний тендер на поставку металобрухту. Майже два роки чекали − дочекалися! Щиро сподіваємося, що тендер буде прозорим і спрямованим на дотримання інтересів українського реального бізнесу. Чекаємо, що доручення прем'єра щодо забезпечення внутрішнього ринку дефіцитною сировиною буде виконано, і цей лом отримають вітчизняні комбінати, а не посередники, як часто трапляється за підсумками проведення тендерів державними підприємствами", − написав він на своїй сторінці в Facebook.

Як повідомлялося раніше, філія "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" 12 квітня 2017 року оголосила два тендери на продаж брухту чорних металів сумарним об'ємом 46 тис. тонн.