Вантажовласники зможуть возити максимально завантажені контейнери в обхід вагового контролю, – ЗМІ
Приватний портовий оператор ТІС-Контейнерний Термінал спільно з Укррічфлотом переводять потік контейнерних перевезень з автомобільного на залізничний транспорт.
Про це йдеться в інтерв'ю виданню ЦТС співвласника найбільшого українського стивідора "ТІС" Єгора Гребеннікова. Залізниці більш витривалі і не мають таких вагових обмежень, як автомобільні, що дозволяє завантажувати в контейнер вага на 15-20% більше. У такому разі з/д доставка контейнерів стає на третину вигідніше автомобільної.
Щодо розвитку контейнерного терміналу на причалах №21 та 22 ми практично закінчили реалізацію стратегії, аналогічної словенському порту Копер, який відправляє по залізниці 60 відсотків контейнерного обороту і обробляє до 12 контейнерних поїздів щодоби. Тренд з ваговими обмеженнями на дорогах працює на користь з/д,
– зазначає бізнесмен.
За його словами, ТИС побудував на території контейнерного терміналу 16 кілометрів залізничних шляхів, завдяки чому тепер зможе відправляти і приймати контейнерні поїзди, які доходять в місто Дніпро за 19 годин. Запуск поїзда вдалося здійснити спільно з "Укррічфлотом", який обробляє вантажі у себе в Дніпропетровському річковому порту. Відкриття маршруту офіційно заплановано на середу 6 вересня.
Єгор Гребенніков підкреслив, що нинішні радикальні зміни логістики контейнерних вантажів були б неможливі без рекордних інвестицій у залізничну інфраструктуру.
"В 2014-2016 роках ми вклали в з/д розвиток 52 млн. дол. Тепер настає час і ми виймаємо наш залізничний козир, що дозволяє радикально прискорити оборот вагонів на тлі зростаючого дефіциту", – пояснив Гребенніков.
"У нас з'явився найбільший в Україні критий механізований склад площею 7 тис. кв. метрів прямо на контейнерному дворі, всередині митної зони. На контейнерному терміналі поруч із причалом є 18 га відкритих майданчиків і ще 24 га в тилу. Восени цього року ми введемо в експлуатацію ще 120 метрів причалу №22, і тоді загальна довжина причалів контейнерного терміналу досягне 600 метрів. Нові причали закладаються під осадку у 21 метр для суден дедвейтом до 240 тис. т.", – розповів Єгор Гребенніков.
Він уточнив, що після того, як компанія встановить восени два контейнерних STS–крана з грейферами по 40 кубометрів – це дозволить вивантажувати судна типу Capesize з навалювальними вантажами п'ятьма кранами одночасно з середньою швидкістю 50 тис. тонн на добу і щодоби відправляти до 500 вагонів.
Довідка. Єгор Гребенніков – підприємець, співзасновник компанії "Трансінвестсервіс", ініціатор і творець соціальних проектів "Зелений театр" і Impact Hub Odessa. Трансінвестсервіс (ТІС) – найбільший приватний стивидорний оператор в Україні. ТІС оперує власними вантажними терміналами в Малому Аджаликському лимані, в акваторії порту "Південний", в 22 кілометрах на північний схід від Одеси.