Уряд ухвалив концепцію розвитку STEM-освіти до 2027 року: що вона передбачає
Кабінет Міністрів України ухвалив Концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти). ЇЇ реалізація проходитиме до 2027 року та має на меті розвивати в учнів критичне мислення та знання для вирішення реальних життєвих ситуацій.
Відповідне рішення уряд прийняв на засіданні 5 серпня, передає МОН.
Цікаво Нове меню та сучасні їдальні: Кабмін схвалив реформу харчування в школах
За словами в.о. міністра освіти і науки Сергія Шкарлета, запровадження STEM-освіти дозволить вчителям наочніше пояснювати необхідний матеріал і допоможе учням ще зі школи вчитися критичному мисленню та комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій. Він додав, що вони прагнуть популяризації науково-технічних, математичних та інженерних професії, і це потрібно розвивати із отриманих знань у школі.
Натомість Шмигаль на засідання уряду запевнив, що проситиме Шкарлета опрацювати питання, щоб концепція отримала своє практичне застосування на всіх ланках в українському просторі. Бо такий підхід буде якнайкраще поєднуватись з реформованою шкільною освітою.
"Сьогоднішнім рішенням ми фактично спрямуємо один мільярд гривень на забезпечення нової української школи. Пропонуємо, щоб ці кошти могли використовуватись на матеріально-технічне забезпечення нової української школи", – додав Шмигаль.
Що таке STEM-освіта?
STEM-освіта (Science, Technology, Engineering and Mathematics) – це система освітніх галузей, таких собі курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до вищої освіти після школи тощо. Вона повинна розвинути особистості через формування компетентностей світоглядних позицій і життєвих цінностей.Що передбачає концепція розвитку STEM-освіти
Згідно з концепцією, навчальні методики та навчальні програми STEM-освіти будуть спрямовані на формування компетентностей, які є актуальними на ринку праці. Зокрема, це критичне і алгоритмічне мислення, навички оброблення інформації й аналізу даних, цифрова грамотність, креативні якості та навички комунікації.
STEM-освіта буде впроваджуватись із урахуванням постійного оновлення змісту освіти відповідно до нових досягнень науки та вимог на ринку праці. Розвиток STEM-освіти може бути забезпечений на початковому, базовому, профільному, вищому/професійному рівнях освіти.