Як стати хорошим учителем на дистанційному навчанні: поради від гарвардських вчених
Під час пандемії вчителі зіткнулися з новими викликами, зокрема дистанційним навчанням. Що педагогам варто врахувати у своїй роботі – читайте поради фахівців Гарвардської вищої школи освіти.
У деяких країнах світу школи перейшли на дистанційне або змішане навчання. Проте для багатьох вчителів онлайн-уроки – це новий рубіж і їм треба опановувати нові технології, передає видання "Освіторія".
Цікаво Як вчителям будуть платити за дистанційні уроки під час карантину: пояснення МОН
За словами фахівчині з питань освіти Гарвардської вищої школи Ронди Бонді, найкращі вчителі дистанційного навчання — не ті, кому легко вдається опанувати програму. "Успіх забезпечують якості вчителя, якщо він вміє організувати дистанційне навчання, ухвалювати рішення, спілкуватися з учнями, підбирати індивідуально матеріали тощо", – розповіла вона.
Ронда запевняє, що у дистанційному навчанні вчителям варто зробити складні речі майже автоматичними.
Як створити віртуальний простір для учнів? За її словами, принципи використання технологій у школі залишилися тими самими, змінилися лише фактори: простір у класі та час навчання.
"Під час онлайн-навчання викладачам потрібно ухвалювати обдумані рішення про те, як заохочувати учнів та робити клас дружнім. Добре прищеплювати відчуття єдності, одночасного перебування у віртуальному просторі", – наголошує Ронда Бонді.
Вчитель під час онлайн-навчання має:
- вибудовувати стосунки з учнями та зміцнювати зв’язки з ними;
- залишити час для спілкування учнів не на навчальні теми з однолітками;
- надавати час висловитися кожному на уроці;
- ввести віртуальні аналоги способів відзначити роботу учнів.
За словами експертів, шкільний графік може бути обмеженням, оскільки всі учні мають 45 хвилин на урок. Однією з найбільших переваг онлайн-навчання є те, що учні повинні вміти самостійно керувати власним часом навчання.
Дистанційне навчання під час карантину / Фото Pexels
Також вчителям варто налагодити різні способи навчання. Визначте, що краще для вашого класу: спочатку подивитися відео, щоб отримати фонові знання, перш ніж вони почати читати чи спочатку прочитати, а потім переглянути відео.
І надайте різноманітні матеріали для учнів, щоб вони могли вибрати ті, що відповідають їхнім інтересам.
Рекомендації для вчителів
- Вчителі мають звикнути до гнучких занять
У проміжках між ними можна виділити час для аналізу листування з учнями, письмових звернень під час Zoom-конференцій тощо. Якщо вчитель обдумає зворотний зв’язок, то це допоможе зробити його більш ефективним.
- Залишайте час на уроках для того, щоб почути зворотний зв’язок від учнів
Саме спираючись на зворотній зв’язок, можна внести ефективні зміни. Так, ви дізнаєтеся, що їм подобається на уроках, а що варто змінити.
- Передбачте проблеми, перш ніж вони трапляться
Під час дистанційного навчання вчителям варто складати плани на випадок надзвичайних ситуацій. До прикладу, часто виникають технічні проблеми такі як тимчасова відсутність інтернету тощо.