Елітна парфумерія в інтернеті: як не промахнутися в пошуках оригіналу
Ціна, що не відповідає статусності бренду, максимально абстрактні описи ароматів та велика кількість схожих між собою позитивних відгуків… Все це може вказувати, що елітний парфум, на який довелося так довго заощаджувати, а "пощастило" придбати за 600 гривень, – не більш ніж підробка.
Здавалося б, що сьогодні ідентифікувати недобросовісних продавців, які діють через інтернет-канали, може кожен. Проте вони не стоять на місці та постійно вигадують все витонченіші способи замаскуватися під відомих виробників та дистриб'юторів. 24 Канал за підтримки найбільшої в країні парфумерно-косметичної мережі в сегменті luxury – BROCARD, розповідає, як придбати якісний парфум в надійних брендів.
До теми Парфуми триматимуться на вас довше: є деякі хитрощі
Підпілля парфумерного ринку: як воно працює в Україні
Для України проблема підробок – зовсім не нова. Сайти-одноденки, які пропонують "елітну парфумерію" із шаленими знижками, існують давно. А сьогодні все частіше можна натрапити на сторінки в соціальних мережах і телеграм-канали, замасковані під торгівельні майданчики, де запрошують "вигідно" купити селективну парфумерію.
Але слід розуміти одну важливу річ: коли парфум від Dior, Chanel, Givenchy чи Tom Ford з’являється на полицях магазину, він повинен мати сертифікат, що підтверджує його походження, а компанія, якій належить магазин – ліцензію на реалізацію продукції відповідного бренду. Досвідчені гравці ринку стверджують, що налагодження такого співробітництва займає роки. До того ж у фізичний магазин можуть навідатися як вітчизняні контролюючі органи, так і закордонні представники бренду. Виявивши товар, на продаж якого немає ліценції або підробку, на продавця чекають великі штрафи та розірвання контракту з брендом.
Елітні парфуми слід шукати на сайтах компаній, що мають мережу фізичних магазинів / Фото brocard.ua
Онлайн-торгівля розв’язала руки парфумерним аферистам. Розуміючи, що інтернет дозволяє залишатися анонімним, а на такій продукції, як парфуми можна непогано заробити, вони активно і безсоромно мімікрують рідини невідомого походження під відомі бренди, за яким активно ганяється покупець.
Звідки береться продукція, яку вони пропонують? Вже зрозуміло, що не від офіційних дистриб'юторів. А оскільки багато традиційних каналів постачання контрафакту з сусідніх країн закрилися з початком повномасштабного вторгнення, виробництво фальсифікату розквітло в Україні.
Лише протягом останніх місяців одразу в декількох містах України, зокрема в Одесі та Дніпрі, правоохоронними органами було виявлено підпільні цехи по виробництву парфумів нібито елітних світових брендів. На відео, що встигли завіруситися, видно пластикові ємкості з рідиною незрозумілого походження. Кожна із них підписана (від руки, звісно) назвою популярного аромату. На брудній підлозі розкидані порожні флакони, що лише нагадують оригінальні, для розливу цих "елітних" парфумів. Можна не сумніватися, що саме вони місяцями реалізовувалися в телеграм-каналах та сумнівних сайтах "за дуже привабливою ціною". Але ця економія може мати дуже неприємні наслідки.
В Одесі було виявлено підпільні цехи по виробництву парфумів: дивіться відео
Чим небезпечна "підвальна парфумерія"
Насамперед варто розуміти, що виробництво підробок ніяк не контролюється та не регулюється. Відповідно покупець отримує рідину загадкового хімічного складу. В найкращому випадку такі парфуми просто швидко вивітряться, залишивши після себе хіба що розчарування від марно потрачених грошей.
Але, на жаль, такі витвори можуть завдати і конкретної шкоди здоров’ю. Серед найпоширеніших симптомів, які можуть свідчити, що покупець натрапив на підробку:
- алергічні реакції,
- подразнення,
- висипання на шкірі,
- чхання,
- напади задухи,
- нудота.
При цьому знайти продавця, щоб повернути гроші, або притягнути його до відповідальності, абсолютно нереально, адже особи, що реалізують таку продукцію діють цілком анонімно. Відтак єдиний вихід для споживача – не дозволяти себе обдурити.
Шалені знижки на "брендові" аромати – улюблена схема обману аферистів / Скриншот реклами в інтернеті
Як мінімізувати ризики
Щоб покупка улюблених парфумів принесла лише позитивні емоції, варто:
Зважити на ціну. "Розпродаж", "ліквідація товару", "реалізація партії конфіскату" – лише популярні способи заволодіти увагою покупця та підігріти інтерес, щоб без проблем продати фальсифікат. Рецепт один: усвідомлювати, що оригінальний аромат, наприклад Dior, не може коштувати 300 гривень або й навіть 1000 гривень. Ні за яких умов.
Перевірити сайт, на який веде реклама. Сьогодні кіберзлочинці без проблем копіюють зовнішній вигляд сайтів відомих брендів. Тож важливо контролювати, чи співпадає посилання переходу з фактичною адресою онлайн-магазина у рядку браузера. Всі великі українські компанії зареєстровані під доменом .UA. Будь-які інші "хвости" (.us, .ru, .to, .ca) або вільні домени (com.ua, kiev.ua, in.ua, cc, biz) – мають викликати сумніви.
Купувати елітні парфумерні продукти тільки у перевірених місцях. Для цього достатньо обирати компанії, що існують не тільки на просторах інтернету, але й мають і мережу фізичних магазинів. Саме вони можуть надати документи, що підтверджують дозвіл на продаж конкретного брендового товару. Наприклад, легально продавати парфуми CHANEL онлайн в Україні має право лише один інтернет-магазин – brocard.ua.
Онлайн-магазин повинен мати ліцензії на всі продукти, які пропонує споживачам / Фото Pixabay
Бажання зекономити на омріяних парфумах може обернутися неочікуваними наслідками. А уберегти себе допоможе раціональний підхід, виваженість та довіра брендам, які за багато років на ринку зарекомендували свою якість та клієнтоорієнтованість.