Facebook залишається центром впливу в Україні, — журналіст
Як соцмережі діють на українців та чи впливають звичайні користувачі на політиків у мережах, розповів журналіст "Нового времени" Максим Бутченко у студії Телеканалу новин "24".
Вплив соцмереж на українців
За останні роки Facebook вдалось охопити майже кожного 6-го українця. Серед них і лідери думок — від держчиновників найвищих посад і до активістів. Через це соцмережа перетворилась на нову реальність, де можна напряму сваритись з політиками і навіть вливати на рішення президента.
— Вони настільки активно впливають, що важко вже прослідкувати — де почався відлік, а де — реалізація. На мою думку, Майдан став лише каталізатором таких змін.
Пішло формування певної нової соціальної культури у форматі Facebook, якої у світі нема
Популярність Facebook
— У соцмережі "Вконтакте" переважно сидять підлітки, в "Однокласниках" – кому за 40. А Facebook, якось так склалось, що за 5 років він виріс у 80 разів та став зручною платформою, адже вона не моделювалась нашим оточенням.
Це міжнародна мережа, яка функціонує незалежно і де люди не бояться висловлюватись, очікуючи покарання
— Крім останнього періоду, адже наші сусіди зрозуміли, що на свободу можна впливати. Бани у Facebook — це реакція на те, що дуже незалежно почало розвиватись суспільство у соцмережі.
Секрет популярності політиків
— Суть в тому, що частина популярних політиків попередньо були соціально активними людьми. Чому у них багато підписників – тому що люди потребують визначення безпеки. Проблема української влади завжди була в тому, що вона не доносила конкретно свої дії, люди нічого не розуміли. Зараз у людини є розуміння світу. І тому політики, які мають найбільше підписників, керуються саме за цим принципом. В чому успіх голови одеської ОДА, який є першим у соцмережі? Він діє. Петро Порошенко спіймав значення соціальної мережі також. Я писав міністрам і міністри мені самі відповідали.
Стіна між політиками та народом дуже сильно скоротилась
— Коли щось відбувається — вони у режимі онлайн оцінюють настрої і одразу доповідають Президентові.
Розвиток впливу соцмереж
— Facebook — частина креативного суспільства. Як пружина, яка натягується і виштовхує. Демократичний зв’язок між верхом та низом з’явився віртуально, і це вже також впливає на фізичний світ. Або віртуальне суспільство ще більше розвиватиметься і у нас буде ледь не віртуальний кабінет міністрів, або ж воно почне відмирати і вийде, що перші обличчя почнуть займати співаки, які постять котиків. Та 10-15 років цього не станеться.
Facebook залишиться поки центром впливу, влада не встигає за ним