Інтерактивна гра допомагає агорафобам звикнути до людних місць
Австралійські науковці використовують віртуальну реальність, аби допомогти агорафобам позбутися своїх страхів.
За допомогою інтерактивної гри пацієнти, які бояться відкритого простору, поступово звикають до людних місць. Паула Сінклер страждає від агорафобії з дитинства.
"Я боялася приміщень, у яких є люди - різні ліфти, тунелі і так далі. Я просто уникала їх, з усіх сил намагалась не потрапити у таке місце", - каже пацієнт, агорафоб Паула Сінклер.
Зрештою, дізнавшись про інноваційний метод лікування, Паула наважилась позбутися своїх страхів. Аби розпочати гру, пацієнту потрібно одягти інтерактивний шолом. Як і в реальності, користувач потрапляє у ситуації, де багато людей та відкритий простір.
Розробив програму Ерік Мальбос, науковець сіднейського Університету Маккуорі. На його думку, гра дійсно допомагає, адже лікар може контролювати середовище, в яке потрапляє пацієнт та не допускати стресових ситуацій.
"Наразі результати лише позитивні. Справа в тому, що пацієнти не дуже бояться знаходитися у цьому середовищі, порівняно з реальністю. У них кращий настрій, їм навіть весело і загалом вони менш напружені", - каже лікар з Університету Маккуорі Ерік Мальбос.
У світовій практиці лікування фобій це не перший випадок використання віртуальної реальності. Технологія вже довела свою ефективність у боротьбі з найрізноманітнішими страхами, однак для австралійських медиків це новий досвід.
"Мені відомо про успішне лікування цим методом страху перед павуками, інших зоофобій, боязні висоти та водіння автомобіля", - каже лікар з Університету Маккуорі Ерік Мальбос.
"Мені дуже сподобалося лікування. Можна кілька разів повторювати одну і ту ж ситуацію, підібрати характерні для вашого життя обставини", - каже пацієнт, агорафоб Паула Сінклер.
Наразі Паула вже спокійно почувається у парках та на вулицях. А лікарі впевнені - можна досягти ще кращих результатів. У планах розробників програми - залучити до випробування гри більшу кількість агорафобів.