Порошенко переймає на себе негативний рейтинг Яценюка, — Томенко
У новому випуску програми Соні Кошкіної "Лівий берег" — народний депутат, член фракції "Блок Петра Порошенка" Микола Томенко.
Про Блок Петра Порошенка
– Ну, ситуація така, що я з Президентом працював і працюю. І завжди кажу, що всі конструктивні, добрі, проукраїнські справи його – я завжди підтримую, а всі неконструктивні і не проукраїнські – критикую. Але я ніколи не вступав у партію "Блок Петра Порошенка" і сьогодні є деяке позиціонування у нас всередині фракції.
Я конструктивна опозиція. Тому що є безліч речей, які приймаються в партії і є речі, які для мене недоречні, і є речі, за які мені соромно.
– Соромно, починаючи чернігівськими виборами і завершуючи іншими. Я зараз був на Чорнобильській станції, проїжджав повз Чернігів, і зайшла мова, що для Президента Чернігів готували, як показовий майданчик реформ. Ви знаєте, що там був єдиний офіс реформ. Там було приміщення, де було написано, що це регіональний офіс реформ. Там всі міністри були і сказали, що в Чернігові життя покращиться миттєво і так далі. Зараз, після того як Березенко став народним депутатом почалися місцеві вибори, і ось перший секретар обкому партії БПП, до речі, який також голосував за закони 16 січня – Атрошенко. Він не те, що виграв у першому турі, він друге місце зайняв у боротьбі з "регіоналом" Соколовим, який йшов від "Нашого краю". Ось вийшла парадоксальна історія, що місто, яке позиціонувалось, як суперреформаторське і приклад того, як працює Президент, ну звичайно це програш, реально, друге місце, відставання.
Всі розуміють, що Атрошенко близька до Президента людина, інакше він би не став першим секретарем обкому партії, якби в Харкові не було таких виборів, коли вся країна працювала на перемогу Березенка, всі розуміли, що це перша очна ставка Коломойського і Порошенка, яка власне сталася в Чернігові, все це чудово розуміють.
Проблема в тому, що є публічні функції і є непублічні функції. Якщо на рівні носіїв публічної ідеології Президента не знайшлося інших людей, які могли б презентувати, яка ідеологія, яка позиція, і чому вибори пройшли, так чи інакше, а фактично це зробили тіньові гравці, і ті люди, яких взяли у чужій команді.
Про виборчу кампанію
– Подивіться, хто в "Єдності" прийшов – це ж всі куплені. Подивіться "Блок Порошенка". Але, якщо загалом сказати, то мені здається, що найбільша проблема в цій виборчій кампанії полягає в тому, що люди сьогодні, не тому, що вони погані, не тому, що вони не мислять ідеологічно і так далі, а в тому, що люди сьогодні тотально бідні. А в тотально бідному суспільстві неможливі демократичні відповідальні вибори. Тобто я не знаю, як організувати демократичні відповідальні вибори.
Про рейтинг Президента
– Нам тут потрібно визначитися, або "Народний фронт" з нами, або він без нас. Якщо "Народний фронт" з нами (з БПП), то зрозуміло, що це програш, очевидний, тому що, там майже 44%, а тут ніхто ще не порахував до сьогоднішнього дня 18 або 19, 20 або 22, тому що дораховують в деяких областях. Разом з дрібними партіями дораховують. Рахують, підчищають результати, ну такі чутки доходять до нас, чому ж не оголошують результати в областях. Після того як дорахують, може бути ситуація покращиться, але точно не буде більше, ніж 22%.
Я вважаю помилкою те, що Президент пішов на, умовно кажучи, позиціонування, що у нас є одна партія влади. Це монополія, це буде подальшою втратою рейтингу Президента. Тому що, якщо сьогодні у нас уряд зберігається і прем'єр зберігається, то це означає, що це ж одна політична сила. Раніше можна було позиціонувати, що Президент за зовнішню політику відповідає, за оборону, а за економіку – Яценюк.
Президент переймає на себе негативний рейтинг прем'єра, однозначно. І так буде, якщо до 11 грудня ситуація не розв'яжеться. Ми знаємо, що до 11 грудня – дедлайн програми діяльності Кабміну.
Про ситуацію у Кабміні
– Пропозиція про відставку Яценюка, думаю, як імідж та піар варіант, при будь-яких обставин буде. Тому що, є багато політиків, які хотіли підняти це питання, розуміючи, що рейтинг "Народного фронту" в районі статистичної помилки, тобто 1%. Це завжди модно і популярно.
– У мене складається враження, що Президент не готовий до формування нової коаліції та формування нового уряду з іншим прем'єр-міністром. Тобто, у мене такого відчуття немає. Якби Президент був до цього готовий, я б побачив якусь систему дій з боку Президента, його команди з підготовки цього рішення. Поки що, я не бачу такої системи дій. Звідси у мене висновок, що якісь нові опозиційні сили будуть на цьому піаритися.
Стоятиме питання про відставку, і точно відставка відбудеться, і точно відбудеться формування нової коаліції, тому що, для того, щоб сформувати новий уряд, потрібно сформувати нову коаліцію, поки що я не відчуваю такого радикального кроку від Президента.
Турчинов на пост прем'єра – це найпростіша схема з погляду формування коаліції. Тому що, це означає, що фракція "Народного фронту", як мінімум, погоджується і так далі. Але, не факт, що на Турчинова погоджується "Самопоміч" та "Батьківщина", тобто тут є свої додаткові моменти.
Про ситуацію з Корбаном
– Закриття Корбана – рішення програшне, за формою. Президент мав соціологію, про те, що зараз антирейтинг Коломойського фантастично високий, потрібно сказати правду. Значить, є попит, що наводиться порядок серед і чужих, і своїх. Але щоб пояснити, чому Корбан, а не хтось інший, потрібно було в момент арешту, показати від відеоматеріалів до грошей і всього іншого. А коли це розтягнулося на два-три дні, то, наприклад, в соціальних мережах Президент і команда програли, значить потрібно вже пояснювати і т.д. Досі, команда Президента не навчилася оперативно готувати рішення. Ось вона отримала завдання вночі, що це потрібно зробити, але не змогла на момент, так би мовити, арешту або дніпропетровської справи, розгойдати ситуацію. Зараз ситуацію потроху зрівнюється, вже є якісь аргументи, пояснення і так далі. Вже добили Новинським, Вілкулом і Королевською, хоча це різні речі.
Про ймовірність другого Майдану
– Якщо влада нічого не робитиме, то буде! Звичайно, інша справа, буде він локальний, або буде він масовим, або ще якимось. Ми сьогодні перебуваємо в політичному режимі, який називається охлократичний політичний режим. Тому що влада показала приклад, що вона використовує елементи натовпу для досягнення своїх цілей. Почалося все з того, що Пашинський почав займатися бізнес розбірками, приймаючи "Народну самооборону".
Про зміни до Конституції
– Коли Президент зрозуміє, що немає 300 голосів, то зробить крок назад і скаже: "Друзі, я уточню позицію по моїм повноваженням і по префектам". І тоді ми зможемо спокійно проголосувати.
Взагалі, конституційна реформа місцевого самоврядування – унікальна. Навіть, хто президенту запропонував, там 2 роки до виборів осені 2017 Президент отримує повноваження, а місцеве самоврядування не отримує. Місцеве самоврядування отримує повноваження вже після виборів, у жовтні 2017 року. Ну, ось і в 2017 давайте і запустимо історію місцевого самоврядування. До цього Конституцію зробити такою, щоб суспільство підтримало.