Крупним планом: Чим загрожує автомобільному ринку новий податок?

28 серпня 2013, 22:50
Читать новость на русском

На українському автомобільному ринку чергове подорожчання. Восени почнуть стягувати новий екологічний податок – утилізаційний збір.

Його пролобіювали українські автовиробники, щоб захиститись від імпорту. Але подорожчання торкнеться й українських авто. Вітчизняні виробники не встигають виконати умови, які звільняють їх від сплати збору.

"Ціни зростуть значно з 1 вересня. Так як набуде чинності утилізаційний збір і мито на імпортні автомобілі. Залежно від обсягу мотору ціни можуть вирости до 20 тис. гривень", - каже директор автосалону з маркетингу Марина Дубова.

Ціни можуть вирости до 20 тис. гривень

Вартість збору з автомобілів може сягнути і 60 тис грн.

Базовою ставкою утилізаційного збору для всіх легкових авто буде п'ять з половиною тисяч гривень. А остаточний розмір розраховуватимуть за коефіцієнтами, залежно від об'єму двигуна.

"В Україні є потреба в утилізації близько 2,5 млн. Для цього потрібно створювати не тільки пункти прийому, а й власне пункти утилізації. Такий один пункт коштує приблизно $25-30 млн", - говорить народний депутат, колишній власник групи компаній "АІС" Дмитро Святаш.

Українським автовиробникам надається можливість уникнути податку за певних умов. Виробники, які до першого вересня не встигають створити мережі з прийому та розбирання старих автівок, уже повідомили про підвищення цін на свій модельний ряд.

За оцінками експертів, українські автовиробники мали б створити вісімдесят п'ять центрів з утилізації.

Пункти з утилізації відкриватимуть поряд з дилерськими центрами, що вже існують. Але попри додаткові витрати автовиробники стверджують, що захист від імпорту їм необхідний.

"Падіння автопрому практично досягло своєї нижньої точки. І були практично на всіх заводах скорочені виробничі програми і скорочений персонал. Ми були змушені скоротити кількість працюючих на наших підприємствах практично на 70%. Без ось цих заходів досить складно говорити про подальший якийсь розвиток", - каже президент корпорації "Богдан" Олег Свинарчук.

Падіння автопрому практично досягло своєї нижньої точки

Торік Росія закрила свій ринок, запровадивши власний утилізаційний збір, тож українським компаніям залишилося розраховувати лише на гаманці своїх співгромадян.

У парламенті й уряді обіцяють автовиробників у біді не залишити.

Тим часом імпортери стверджують, що збільшення вартості автомобілів через запровадження утилізаційного збору призведе до численних зловживань.

Потенційні покупці до подорожчання омріяного авто ставляться по-філософськи і здебільшого готові доплачувати.

У дилерських мережах не виключають, що після подорожчання автівок їх купуватимуть менше.

Утилізаційний збір – дискримінаційний щодо іноземних виробників, - вважають юристи.

Безкарність дає Україні можливість приймати захисне законодавство через певні проміжки часу. А відмовитися від нього українська влада може в обмін на економічні або політичні переваги.

У програші, як завжди, залишаються прості громадяни, які компенсуватимуть додаткові витрати імпортерів та виробників за рахунок підвищених цін, натомість не отримуючи нічого.