Чому затягують будівництво метро на Виноградар: думка експертів
Тендер на спорудження метро на столичний Виноградар вже кілька разів зривався. Усе через непідготовленість компаній, які беруть участь у ньому. Діло навіть дійшло до Антимонопольного комітету.
Поступатись конкурентам компанії не налаштовані, адже ціна питання – 6 мільярдів гривень.
Читайте також: Підземні чвари, або метро "Київ – Москва"
Сергій, мешканець столичного району Виноградар, майже 40 років чує обіцянки, що тут колись побудують метро.
Коли мої батьки отримували тут квартиру в 79 році, то було обіцяно, що метро тут буде буквально через 7 років. Ці обіцянки тривають і досі, якщо я не помиляюся з 2010 року,
– сказав Сергій Русов.
Люди скаржаться: вранці добратися на роботу складно. На метро було б швидше. Тим паче, що район забудовується і заторів невдовзі стане лише більше.
"Проблема насправді зі станцією метрополітену. Тут постійно розширюється та будується мікрорайон Варшавський, людей більшає, а громадського транспорту мало", – додав Сергій.
Район Виноградара в Києві
На початку цього року Київська влада оголосила тендер на будівництво підземки. За бюджетні розробила проект майбутніх двох станцій. Але до торгів справа так і не дійшла.
Було скасування тендеру відповідно до подання однією із компаній до Антимонопольного комітету. І потім на відповідь цього комітету, відповідно до процедури, зупинився тендер,
– розповіла речниця КП "Київський метрополітен" Наталія Макагон.
Тендер мав відбутися ще 4 вересня. Однак, "Київський метрополітен" зупинив його. Пропозицію одного з учасників – компанії "Адамант" відхилили через неточності в документах.
Читайте також: Кличко: Подальше будівництво метрополітену – один із наших пріоритетних напрямків роботи
Фірма, яка, до речі, не має досвіду будівництва метрополітену, поскаржилася в Антимонопольний комітет. Нібито, у конкурентів, "Київметробуду", теж не все гаразд з документами. І до торгів компанію допустили неправомірно. Такі війни неспроста, каже експерт з протидії корупції, Гліб Канєвський.
Треба пам'ятати. що будь-який тендер в Києві вартістю понад 1 мільйон доларів – це політичний тендер, на який мають свої інтереси різні політичні групи. Політичні сторони, які залишаться в програші, будуть ставити палки в колеса для того, щоб якимось чином переграти і все ж таки отримати свій шматок пирога у 6 мільярдів гривень,
– зазначив Гліб Канєвський.
За словами експерта, одну з компаній учасників, а саме "Київметробуд", пов'язують із російським бізнесменом Сергієм Кияшком. А "Адамант" – із політиком Максимом Микитасем, депутатом від партії "Волю Народу" і фігурантом не одного будівельного скандалу у столиці.
Політик Максим Микитась
Фірма, яку з ним пов'язують, виграла тендер на реконструкцію Шулявського мосту. Проте жоден із охочих побудувати метро у столиці, з журналістами спілкуватися не налаштовані.
Збудувати метро компанії обіцяють за 3 роки, проте експерти не такі оптимістичні.
Це типова практика в Україні, коли будівельні компанії вони затягують роботи для того, щоб їм трошки вартість будування метро до 2021 року зросла мінімум до 9-10 мільярдів гривень,
– наголосив Канєвський.
Тим часом, Київський метрополітен, уже увосьме оголосив про початок тендерів. Аукціон планують провести 16 листопада, а заявки прийматимуть до 11 жовтня.