Як не потрапити на гачок фітнес-авантюристів
У розпал кризи люди все частіше стають жертвами фінансових махінацій і обману. Тепер випадки так званих "розводів" почастішали і в українській фітнес-індустрії. Нечисті на руку бізнесмени намагаються заробити на всьому, а жертвами фінансових махінацій стають звичайні громадяни.
Коли попередній продаж небезпечний
Однією з найбільш поширених махінацій у фітнес-індустрії є попередній продаж абонементів. Особливо часто цим користуються так звані клуби-примари. Наприклад, якщо ви бачите яскраву рекламу фітнес-клубу, назву якого ви чуєте вперше. Його приміщення ще будують, і він не може похвалитися успішним управлінням подібними об'єктами, то вам варто задуматися – чи хочете ви бути "піддослідними кроликами" в руках пройдисвітів. Інформацією про такі афери рясніє інтернет. Для деяких фітнес-клубів основним видом бізнес-діяльності, наприклад, стало не надання фітнес-послуг, а залучення коштів громадян шляхом продажу абонементів. Основну частину абонементів продавали у ще не відкриті і навіть не побудовані клуби. Допомагали такому продажу вітчизняні селебріті.
По дорозі збанкрутіли
Історія фітнес-індустрії в Україні знає чимало випадків, коли через неправильний менеджмент і відсутність управлінського досвіду в цій сфері новачки ринку просто прогоряли. Ініціатори такого бізнесу самі часто є власниками клубних карт інших фітнес-мереж. І ось надивившись як там все працює, думають, що їм теж підвладне це ремесло. Але це все одно що на парковці пофотографувати чужий автомобіль, а потім у себе в гаражі спробувати зібрати щось подібне з підручних засобів. Найчастіше такими відчайдушними новаторами керують занадто великі амбіції і віра в те, що навіть без досвіду у них все вийде. Але практика доводить протилежне! Це питання нещодавно навіть стало топовим на прес-конференції в ІА "УНІАН". Там власник нерухомості на вул. Кудряшова, 16 Ігор Коваленко розповів про власний невдалий досвід оперування фітнес-клубом і його ілюзії на старті ведення цього бізнесу.
"У нас не вийшло. Це виявилося складніше, ніж ми припускали, тому що без операційного досвіду в фітнес-індустрії надавати послуги високої якості неможливо", – розповів Коваленко.
Перелік фітнес-клубів, для власників яких ноша оперування таким об'єктом виявилася непосильною, є досить великим. У підсумку вони підводять не тільки своїх партнерів, але і залишають клієнтів за зачиненими дверима без грошей і без фітнесу. До того ж, якщо фітнес-клуб – це не основний, а тільки один з додаткових бізнесів власників, то найчастіше управління таким клубом відбувається за залишковим принципом, через що кульгає і якість обслуговування, і рівень підготовки тренерів.
Дешева рибка – погана юшка
Фітнес-бренди, які тільки заходять на ринок, зазвичай намагаються заманити клієнта ціною абонементів. Але чим в цьому випадку ризикує "економний" клієнт?! Він ризикує найдорожчим – своїм здоров'ям! Адже зазвичай такі клуби використовують систему жорстокої економії на всьому – від дотримання санітарно-технічних норм до придбання сертифікованих тренажерів, не кажучи вже про зарплати персоналу, який втрачає всіляку мотивацію професійно працювати з відвідувачами клубу. Такі фітнес-зали заповнюють свій парк тренажерів вживаною технікою, яку через непридатність списують інші фітнес-клуби. У деяких клубах закуповують і нові тренажери, але знову ж таки найбільш дешеві. І визначити таку аферу можна навіть на око! Наприклад, якщо заглушки на тренажері не металеві, а пластикові, то, думаю, не важко уявити, що може статися з людиною, коли під час занять на нього обвалиться повна вага гир.
Максимальний результат за мінімальну ціну
Звичайно, в такої молодої бізнес-індустрії в Україні, як фітнес, все-таки є бренди, які затвердили свою надійність. Наприклад, такі клуби, як "5 елемент", "Акваріум", "Sport Life" або той же "Царський", що заслужили собі позитивний образ на ринку роками сумлінної роботи з клієнтами. Але щоб уникнути вищезгаданих нами пунктів і працювати на належному рівні їм доводиться йти в більш високий ціновий сегмент. Ну а тим, хто не бажає переплачувати, краще обирати мережеві фітнес-клуби. Таким чином, придбавши клубну карту, ви уникаєте неприємних ризиків. Адже навіть, якщо раптом цей клуб не добудують чи трапляться ще які-небудь непередбачені ситуації з їх боку, ви не залишитеся біля закритих дверей і все одно зможете відвідувати клуби цієї ж мережі за іншими адресами і отримувати висококласні фітнес-послуги за доступною ціною.
Наталія Лавриненко