Одне з сучасних чудес світу - Ейфелева вежа – розкриває свої секрети
Кожен, хто хоча б раз бував у Парижі, обов’язково відвідував одне з сучасних чудес світу - Ейфелеву вежу.
Збудована до всесвітньої виставки у Парижі 1889 року, вона одразу стала предметом дискусій парижан. Багатьох обурила така громіздка конструкція - у відкритих листах люди неодноразово закликали владу позбутися цього цитуємо "непотрібного монстра". Проте з часом погляди парижан змінилися і від ідеї знести башту через 20 років після закінчення виставки місто взагалі відмовилося.
Відтепер щороку подивитися на Ейфелеву вежу приїжджають більше 6,5 мільйонів туристів. Особливого шарму романтичному Парижу вона додає вночі, коли світиться тисячами вогнів. Для ілюмінації використовують 20 тисяч лампочок, які мигають кожні 2-3 секунди впродовж 5 хвилин щогодини.
Ів Камаре (Бюро з експлуатації Ейфелевої башти): ″В нас є постійні лампи жовтого світла, які працюють від заходу сонця до першої години ночі. Кілька років тому ми замінили деякі прожектори на енергозберігаючі. Це дозволило нам зекономити споживання електрики на 40%.″
Щоб замінити один з 360 прожекторів, доводиться користуватися альпіністським обладнанням. Робота дуже відповідальна та небезпечна. Цим займаються лише досвідчені спеціалісти. Щоб замінити один прожектор потрібно щонайменше годину.
Кожна з 20 тисяч лампочок, які створюють ілюмінацію вежі, має 10-річну гарантію від виробника. Це, погодьтеся, доволі зручно - принаймні не потрібно часто видиратися на майже 300-метрову висоту.
Башта - немов жива істота. Окрім лампочок фахівці опікуються й іншими системами, серед яких безліч труб, електричних кабелів та пожежних систем. Лише ресторани, що знаходяться на вежі, використовують 12 кілометрів труб для води!
А ще є ліфти. Вперше їх здали в експлуатацію в 1899 році. За рік ліфти намотують майже 100 тисяч кілометрів. Ці дві гігантські противаги, кожна з яких вміщає 4 тисячі літрів води, допомагають ліфтам підніматися та опускатися.
Ерік Трахан (ремонт ліфтів): ″Ви не можете побачити ці дві противаги, але вони забезпечують 70% підйомної сили ліфтів, всю іншу роботу виконують ці два гідравлічні мотори. За моторами пильно стежить команда механіків. Адже варто їм стати лише на якісь півгодини, як знизу вишикується багатометрова черга з охочих потрапити на вежу.″
Якщо вам ще не вдалося побувати в Парижі, то будьте певні - хто-хто, а ця залізна дама, як її ніжно називають парижани, буде з радістю на вас чекати.