Піднесення економік багатьох країн напряму пов’язане з паровозом
Понад 150 років він здійснював усі пасажирські і вантажні перевезення. А починалося все з коней, які тягали вагони.
Далі з поступом техніки на зміну кінській силі прийшов паровий двигун. Вперше на локомотив його встановив Річард Тревітік. Це сталося у 1804 році. Втім паровози, якими ми уявляємо їх зараз, з’явилися лише через чверть століття, у 1829 році.
Перший паровоз, збудований Джорджем Стефенсоном, курсував між Ліверпулем та Манчестером. Локомотив отримав назву “Ракета” за небачену на той час швидкість пересування.
Індустріальна революція не скидала обертів, оснащення паровозів ставало дедалі кращим, змінювався й дизайн. Пік розвитку припав на 30-ті роки, коли з’явився "Летючий Голландець" - головний модник на залізниці. Своє реноме кращого з кращих паровоз підтвердив, встановивши рекорд швидкості - 160 кілометрів на годину.
З початку 1970-х років ера царювання паровозів поволі закінчується. На залізниці з’являються більш економні тепловози та електровози. Втім списувати старі добрі паровози ніхто не поспішає. Подекуди вони ще й досі курсують.
Наприклад в Кенії деякі маршрути збереглися ще з 1955 року. Машиністи запевняють, що їхні паровози бігають як має бути і ще не скоро вийдуть на пенсію.