Вживаний Porsche Cayenne: лише для власників автозаправок?
Думки про Porsche Cayenne розділилися навпіл. Одні кажуть, що кросовер дуже багато споживає пального, ненадійний і розорить Вас під час ремонту. Інші ж, навпаки, наголошують, що в житті не зустрічали більш надійнішої машини. А апетит відповідає вартості. Хто ж правий, будемо розбиратися.
Характер та статус
Cayenne для українців - це більше, ніж спортивний SUV зі збільшеним кліренсом. Це кросовер з характером і статусом. Навіть не знаю, чого більше. Мабуть характеру. Бо статус - це щось середнє між Toyota Land Cruiser та Mercedes-Benz G-клас.
Він стане гарним придбанням, якщо у Вас є хоч одна автозаправка у власності. Немає - тоді беріть дизель або гібрид. Бо якщо як в нього ще й версія "Турбо", то аппетит у нього богатирський.
Також цікаво: BigTest Audi Q5
Porsche Cayenne не можна назвати "самостійним автомобілем". Він створений з використанням технологій, вузлів та агрегатів, які запозичені у інших моделей концерну Volkswagen AG. Та й не зовсім він "німець". Бо випускають Cayenne на одному конвейері з VW Touareg та Audi Q7 в Словаччині. Тому й головні проблеми схожі - вони часто пов'язані з використанням найновіших рішень, що не кращим чином впливає на складність та довговічність конструкції.
Вночі губить "очі"
Кроссовер від Porsche виглядає класно, ну поки вночі з нього фари не знімуть. Проблема була на машинах першої та другої генерації. Бо там оптика знімалася за лічені секунди за допомогою лінійки та й коштували недешево. Тому її часто крали, а потім продавали через інтернет чи на авторинках. А от в цьому поколінні таких інцидентів не було через нову конструкцію кріплень.
У салоні Cayenne - це справжній преміум у найкращому розумінні цього слова. Навіть при дуже солідних пробігах нашими не найкращими дорогами шумів та скрипів у ньому майже ніколи не виникає. Виключення – автомобілі, відреставровані після серозних ДТП. При таких ремонтах на дрібних деталях салону іноді економлять.
Проблеми з моторами
У "Каєна" була широка лінійка двигунів. В другій генерації, яка випускалася з 2010 по 2016 роки, був вибір з 7 моторів, в тому числі пара дизелів і гібрид. Але наш Turbo був найпотужнішим. V8 з 4,8 літрами робочого об'єму, дві турбіни – все це видає аж 500 сил. Монстр! І якщо не зважати на апетит і на те, що турбіни живуть не так довго, як хотілося б, проблем вистачає. Головна - в "дієті".
Насправді це гарний та потужний двигун, але головна його проблема у вибагливості до якості пального. Варто лише кілька разів заправити Cayenne поганим бензином, і детонація може привезти до пошкодження крихкого покриття циліндрів. У результаті на стінках з’являються задири, а поршні доведеться міняти.
Запобігти цій проблемі можна, використовуючи присадки. Це дозволить суттєво підвищити ресурс двигуна. І не вірте міфам, що вони можуть зашкодити! Присадки можна доливати в пальне, систему змащування та охолодження – залежно від того, роботу якого саме вузла та агрегата потрібно покращити та подовжити його "життя". Але лише від серйозних компаній, які спеціалізуються на виготовленні присадок. Наприклад, як німецька LIQUI MOLY, в якій вкладають багато грошей у розробку та перевірку таких присадок. Тож їм можна і треба довіряти. Жоден автовиробник не застерігає від їх використання, а що не заборонено – дозволено і навіть рекомендовано. Наприклад, присадки у пальне здатні покращити його характеристики та значно зменшити детонацію, яка смертельно небезпечно для двигуна з таким типом покриття циліндрів.
Проте присадки не всесильні і якщо двигун вже знищено детонацією – вони не допоможуть. Лікується ця проблема "гільзовкою". Причому лікується "назавжди" – відремонтований таким методом двигун вже не такий вибагливий до пального і має набагато більший моторесурс.
Усі двигуни Porsche Cayenne дуже вибагливі не лише до пального – якість оливи теж дуже і дуже важлива. Потрібно заливати масло лише рекомендованої в’язкості. А от який бренд обрати? Дехто купує лише оливу, на якій написано бренд виробника автомобілів – того ж Porsche.
Проте тут є важливий нюанс – Porsche не виробляє мастильні матеріали, а купує їх у сторонніх виробників. Автовиробники укладають договори на виробництво мастильних матеріалів у своїй фірмовій упаковці з різними постачальниками. Вибирають тих, хто запропонує кращу якість, меншу ціну, зручнішу логістику і підтримку. Практично ніколи не розголошується інформація, яка компанія виробила масло в оригінальній упаковці. Тому олива Porsche - це міф. А точно якісна олива буде у офіційного представника, наприклад, німецького виробника LIQUI MOLY. Важливо, аби вона відповідала вказаним у мануалі Porsche Cayenne допускам. Те саме стосується і трансмісійних олив.
Але навіть найбільш якісна олива не "всесильна". Тому в жодному випадку не слід збільшувати термін експлуатації оливи. Виробник вказує максимальний проміжок між замінами у 15 тисяч кілометрів. Перевищення цього терміну призводить до швидкого зносу деталей двигуна. У наших умовах, (затори, короткі поїздки, перепади температур, спека, холод, високі швидкості і навантаження), цей інтервал слід скорочувати, іноді вдвічі. Однак в жодному випадку не збільшувати!
Не догнати!
Їде Porsche з турбомотором напрочуд весело. Ще б пак - 500 сил і 700 Нм момента. Тому Cayenne має динаміку суперкара. Ferrari в 90-х гірше розганялися. Звідси і 4,7 секунд до сотні і 278 км максимальної швидкості. А витрата пального - лише завод декларує 16,2 в місті. Насправді набагато за двадцять! 100-літрового бака вистачає не надовго.
Автоматична коробка передач Porsche Cayenne відносно надійна. Офіційні рекомендації з обслуговування рекомендують міняти в ній оливу кожні 200 тис км. Це чималий проміжок, що зобов’язує власника використовувати матеріали найкращої якості.
Також цікаво: BigTest BMW X5
До підвіски, не дивлячись на її складність, особливих зауважень немає. Майже всі елементи легко виходжують близько 100 тис км. Навіть топові комплектації, з активними стабілізаторами та пневматичною підвіскою, дуже непогано себе зарекомендували. Пневмобалони добре захищені вію бруду, що позитивно відображається на їхньому ресурсі, а активні стабілізатори вимагають хіба що своєчасної заміни тяг та втулок. Лише при пробігах більше 300 тис км українськими дорогами може знадобитись заміна сайлетблоків підрамнику, а це відносно дорога операція.
У версій GTS та Turbo є проблеми з гумою та гальмами. В тому сенсі, що передня гума зношується дуже швидко, так само і колодки з дисками. Вони не витримують доволі важкий автомобіль вкупі з активним драйвом. Тому якщо їздити агресивно, то гальмівні диски перегріваються і дають дуже неприємну вібрацію. Міняти їх доводиться часто. А що ж ви хотіли: зупинити машину вагою в 2200 кіло - це не жарти. При цьому суттєво зношується зовнішній край шини, - це плата за керованість і слухняність.
Як і у інших преміальних автомобілях концерну VAG неполадки в електриці та електроніці часто бентежать власників. При цьому частину операцій з діагностики та адаптації можна робити самостійно, маючи адаптер VAG-COM або «Вася диагност» який коштує близько 50 доларів. Але для більш серйозних операцій, наприклад для прошивки мап, доводиться звертатись у спеціалізовані сервісні центри.
Також у тему: BigTest Mercedes-Benz C300: S-клас в мініатюрі
Різниця в ціні величезна
На ринку вживаних авто пропозицій продажу Porsche Cayenne достатньо: лише другої генерації, яка випускалася з 2010 по 2017 роки, на сайтах оголошень близько семи десятків пропозицій. Діапазон цін - від 27 до 120 тисяч. Уявіть собі різницю в стані машин!
Треба розуміти, що ви купуєте дуже технологічний автомобіль, від одного з найдорожчих брендів Європи. Більшість запчастин коштує дорого і тому багато власників купують аналоги від Volkswagen Touareg, якщо вони звичайно є. І в цій машині, як і в будь-якому високотехнологічному авто, економити на деталях і обслуговуванні не можна. Інакше наступному власнику дістанеться проблемна машина, яка спустошить його кишені і доповнить форуми істериками про ненадійність техніки.